Vorden – 29 maart 2018 – De KNVB heeft dit seizoen voor het eerst sinds tientallen jaren het competitieschema aangepast. Er wordt in verband met de laatst ingeplande regionale zomervakantie drie weken later gestart (eind september ipv begin september) en er wordt volgens een lang gekoesterde wens van de amateurvoetballers drie weken langer door gevoetbald (eind mei ipv begin mei). Echter is er ook een wijziging doorgevoerd met de paasdagen. Waar normaal gesproken 2e paasdag altijd een speeldag was in het schema en op paaszaterdag een inhaaldag gepland stond, wordt er nu door de A-categorie op 1e paasdag (!) gevoetbald. Voor v.v. Vorden betekent dit dat het 1e thuis voetbalt op zondag 1 april tegen Orion 1 en het 2e s’morgens om 10.30 uur een uur speelt tegen Sp. Lochem 2. Op zaterdag zijn er vijf inhaalwedstrijden op ons Sportpark voor de jongste jeugd gepland.

Terwijl veel voetballers en elftallen dus 3,5 maand niet in actie waren gekomen wegens de slechte winterse- en veldomstandigheden, kon er vanaf vorige week dus eindelijk weer volop gevoetbald worden. Dit weekend zitten de meeste echter weer werkeloos toe te kijken, want er zijn maar 12 jeugdwedstrijden ingepland, waarvan 5 thuis en 2 bij sv Ratti. Bij de senioren komen alleen het 1e en het 2e elftal in actie en zijn het 3e, 4e, 5e en 6e vrij.

Zondag 1e paasdag speelt het 2e elftal thuis tegen Sp. Lochem 2 en dient het om 10.30 uur de gestaakte wedstrijd uit te spelen (1 uur) van afgelopen najaar toen een speler van Lochem ongelukkig zijn been brak. S’middags speelt het 1e om 14.00 uur thuis tegen Orion uit Nijmegen. Vanaf 13.00 uur zijn er in de kantine heerlijke paaseieren te verkrijgen en zal er vanaf 14.30 uur op het grote scherm de wedstrijd Groningen-Ajax te zien zijn.