IMG_7506Zaterdag 18 februari- Na een paar aflastingen kan er hopelijk aankomende zondag weer gespeeld worden. Tegenstander is RKZVC uit Zieuwent. Leider Eddy Hiddink blikt alvast vooruit.

Afgelopen twee zondagen is er niet gespeeld. Heeft de selectie nog wat gedaan?

Afgelopen zondag is er getraind in de sporthal. Het was blijkbaar niet mogelijk om de wedstrijd tegen Concordia Wehl, overigens ook gewoon op gras, doorgang te laten vinden. Uiteindelijk werden alle wedstrijden afgelast.
Op de velden in het bijzonder in Vorden kon afgelopen weekend, en die week daaraan voorafgaand, absoluut niet gespeeld worden. Het gevolg hiervan was dat er getraind werd op de oefenhoek die er ook bijzonder slecht bij lag. Het is dan ook duidelijk denk ik dat dit geen optimale voorbereiding is om een wedstrijd in te gaan.

Aankomend weekend spelen we thuis tegen RKZVC. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd dit seizoen?

Het was op dat moment achteraf de eerste nederlaag die wij te verwerken kregen. De eerste 10 à 15 minuten leek er geen vuiltje aan de lucht. We zaten prima in de wedstrijd. Na een kwartier herpakte RKZVC zich en namen zij het initiatief. In deze periode kwamen zij ook op een 1-0 voorsprong. Na rust was het voornamelijk Vorden die de boventoon voerde. Gedurende een groot gedeelte van de 2de helft was het dan ook wachten tot het moment waarop de 1-1 zou vallen. Echter voor alles en iedereen met een geel/zwart hart was het dan ook een hard gelag dat RKZVC uit een prachtig uitgespeelde counter op een 2-0 voorsprong kwam. Helaas waren “onze jongens” niet meer bij machte het tij te keren. Op dat moment was het voor RKZVC de eerste overwinning in vier wedstrijden. Bij het ingaan van de wedstrijd van hedenmiddag staan ze er natuurlijk fantastisch voor. Voor ons een reden te meer er een extra schepje bovenop te zetten.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Het zal wederom een open wedstrijd worden waarbij op voorhand absoluut niet gezegd zal kunnen worden wie er met de o zo belangrijke drie punten naar huis terug zal keren. Beide ploegen ontlopen elkaar vrijwel niets. De afgelopen jaren zijn er al prachtige onderlinge duels met elkaar uitgevochten. Voor beide trainers zijn er vrijwel geen verrassingen. Beide ploegen kennen elkaar door en door. Het zal dan na ik hoop ook een prachtige wedstrijd worden met veel strijd, passie en beleving waarvan ik dan toch uiteindelijk verwacht dat wij er met een 2-1 overwinning, en dus de drie punten, vandoor zullen gaan. Verwacht zeker, gezien de weersvoorspellingen, dat de wedstrijd doorgang zal vinden op een veld dat na ik hoop goed te bespelen is.