Zaterdag 11 maart – Na twee weekenden zonder competitievoetbal treedt Vorden 1 aan tegen WAVV uit Wageningen. Weet Vorden de eerste punten van 2017 te pakken of houdt WAVV de punten in eigen huis? Verdediger Sam Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag waren hebben jullie een oefenwedstrijd tegen Voorwaarts Twello gespeeld, hoe kijk je terug op deze wedstrijd?
Helaas ben ik zelf niet aanwezig geweest bij de oefenwedstrijd tegen Twello afgelopen zondag. Maar ik begreep dat het een bruikbaar en nuttig oefenmoment is geweest als ploeg. Waarin we speelde in een andere opstelling dan gebruikelijk maar een goede partij hebben gespeeld. Met veel positieve punten waar we mee verder kunnen, de tweede helft van het seizoen!

Na de winterstop  zijn er nog geen punten gepakt, heb je hiervoor een verklaring?

Het was voor ons een zeer lastige voorbereiding na de wintersport. De weersomstandigheden maakten het onmogelijk om te trainen op ons sportpark en daardoor zijn we gedwongen te zoeken naar andere oplossingen. Trainen in de zaal of op de oefenhoek is natuurlijk niet optimaal. Hierdoor hebben we als ploeg natuurlijk wel een lichte achterstand op teams die kunnen doortrainen op bijvoorbeeld kunstgras.
Dit merk je niet direct conditioneel, maar vooral in kleine vanzelfsprekendheden; bezetting van het veld, de communicatie, de afstemming in combinaties etc. Daarin kwamen wij net tekort.

Wat weet je nog van de eerste wedstrijd tegen WAVV?

Het was een zware, moeilijke en lastige wedstrijd. Een wedstrijd gekenmerkt door de vele duels, waarbij het lastig was om er voetballend uit te komen. Ondanks dat we goed begonnen aan die wedstrijd, waren we sportief gezien aan elkaar gewaagd.
Voetballend was het die middag minder van onze kant, toch scoorde we uit een goede voetballende-aanval de 1-0.
Later bleken 3 dode-spel situaties de doorslag te geven. Zo scoorde WAVV uit een direct vrije trap de 1-1 en mistten ze even later vanaf 11-meter een penalty. Gelukkig bleven de 3-punten in huis door 5 minuten voor tijd raak te schieten uit een vrije trap. Doelpuntenmaker; Sam Abbink

Afgelopen dinsdag een overwinning behaald op Varsseveld in de Achterhoek Cup, hoe heb je deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Het belangrijkste is, dat we weer wedstrijdritme hebben opgedaan afgelopen week. De eerste helft was te pover van onze kant en stonden daardoor terecht met 0-1 achter. De tweede helft was beduidend beter, hebben nagenoeg geen kans weg gegeven en speelde constant op de helft van Varsseveld. Door goed combinatie spel scoorde we een goede aansluitingstreffer en op het juiste moment de 2-1. De laatste 10 minuten hielden we eenvoudig stand en bereiken zo, mijn inziens, terecht de kwartfinales.

Aankomende zondag uit tegen WAVV, wat verwacht je van de wedstrijd en wat is je voorspelling als einduitslag?
We hebben een goede week gehad als ploeg, met twee pittige wedstrijden in 3 dagen tijd.
Daardoor kunnen we zondag met veel vertrouwen afreizen naar Wageningen. Als we de lijn kunnen doortrekken van deze week, verwacht ik dat we de eerste 3-punten van 2017 kunnen halen.
Einduitslag: 0-2.