Gijs van der Veen - aanvaller

Gijs van der Veen – aanvaller

Vrijdag 17 maart – Aankomende zondag speelt Vorden thuis tegen Spero uit Elst. Gaat Vorden na vorige week weer een punt gepakt te  hebben op jacht naar 3 punten? Aanvaller Gijs van der Veen blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen WAVV beleefd?

Helaas was ik deze wedstrijd geblesseerd en heb ik maar vijf minuten gespeeld. We begonnen goed aan deze wedstrijd en waren de bovenliggende partij. Helaas hadden we onszelf niet beloond en scoren zei de 1-0. Na de rust gingen we als team elkaar helpen en gingen we op zoek naar de gelijkmaker. Deze werd dan ook gemaakt door Frank Hiddink. De blijdschap was groot en ik denk ik dat de uiteindelijk uitslag terecht was.

Is de selectie na dit gelijkspel weer klaar om de rest van de competitie tot een succes te maken?

Wij als team zijn zeker in staat om het restant van de competitie tot een succes te maken. We hebben bijna iedereen weer fit en dus ook meer concurrentie waar iedereen tenslotte beter van word en dus gaan we er vol tegen aan. Met mijn enkel gaat het heel goed na mijn operatie. Helaas heb ik nu  de laatste weken last van mijn knie. Er zit veel vocht in maar ik heb donderdag gewoon getraind en hoop zondag weer fit te zijn!

Aankomend weekend spelen we thuis tegen Spero. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd dit seizoen?

Ik weet nog wel dat ze daar een heel vrolijk clublied hebben die iets te lang duurt. We begonnen die wedstrijd goed met wat kleine kansen en kwamen ook terecht op 1-0 voorsprong. Ik weet dat Spero een fysieke ploeg is en veel tweede ballen wint. Het werd daar uiteindelijk 1-1.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht een wedstrijd met veel fysieke kracht en een wedstrijd waar het belangrijk is om duels te winnen. Als wij ons eigen spel spelen en gewoon ons positiespel aanhouden dan moeten wij  de 3 punten tegen de nummer 2 van de ranglijst in Vorden houden en daar gaan wij alles aan doen en hopen dat we dan weer naar boven kunnen kijken.