Vorden, 5 juni 2017 – Op de laatste speeldag van de nacompetitie is het doek definitief gevallen voor de beide clubs uit 2I, OBW en Rood-Wit Groesbeek. FC Winterswijk daarentegen promoveerde naar de 1e klas door TVC uit Tubbergen op 0-0 te houden. Zodoende zijn (bijna) de laatste beslissingen gevallen in het amateurvoetbal van dit seizoen en kan de balans opgemaakt worden welke clubs bijvoorbeeld volgend seizoen in de 2e klas komen te voetballen en tegenstander van v.v. Vorden kunnen worden.

Naast kampioen RKZVC zal dus FC Winterswijk ook promoveren van de 2e klasse I naar de 1e klasse E. Vanuit de andere 2e klasse, 2I, is Schalkhaar kampioen geworden en is vandaag BWO (Hengelo ov) vanuit de nacompetitie gepromoveerd naar de 1e klasse E. Uit de 1e klasse E waren Orion Nijmegen en Germania uit Groesbeek al gedegradeerd  en komen beide hoogstwaarschijnlijk in 2I terecht. De beide verliezers in de nacompetitie van vandaag (TVC uit Tubbergen en STEVO uit Geesteren) moeten volgende week nog uit maken wie er in de 1e klasse blijft en wie er moet afzakken naar de 2e klasse.

Onderin waren Rheden en Babberich (ingeschreven in de 5e klas) al gedegradeerd en daar zijn vandaag ook OBW en Rood Wit Groesbeek bij gekomen, want zij verloren beide de finale van de nacompetitie. Zodoende komt DVC’26 uit Didam in de 2e klasse terecht en ook SML uit Arnhem mag de stap omhoog maken van de 3e naar de 2e klasse. Beide clubs zullen hoogstwaarschijnlijk in 2I terecht komen. Vanuit de 3e klasse komen verder de kampioenen Vogido (Enschede), Lemelerveld, Bon.Boys uit Haaksbergen en Union Malden (Nijmegen) naar 2I en 2J en zijn Overwetering uit Olst en Columbia uit Apeldoorn vandaag gepromoveerd via de nacompetitie. De beslissing tussen Wijhe en Victoria’28 (Enschede) valt volgende week en dan is definitief bekend welke 28 clubs volgend seizoen in 2I en 2J zullen spelen.

Germania Groesbeek 1E – gedegradeerd
Orion Nijmegen 1E – gedegradeerd
TVC / Stevo Tubbergen/Geesteren ov Nacompetitie 1e kl.
Leones Beneden-Leeuwen 2I
Concordia Wehl Wehl 2I
Spero Elst 2I
v.v. Vorden Vorden 2I
AZC Zutphen 2I
Varsseveld Varsseveld 2I
SDOUC Ulft 2I
WAVV Wageningen 2I
Luctor et Emergo Almelo 2J
WSV Apeldoorn 2J
SDC’12 Denekamp 2J
Voorwaarts T. Twello 2J
Achilles ’12 Hengelo 2J
MVV’29 Maria-Parochie-Almelo 2J
Robur et Velocitas Apeldoorn 2J
ATC’65 Enschede 2J
Vogido Enschede Kampioen 3A
Lemelerveld Lemelerveld Kampioen 3B
Bon. Boys Haaksbergen Kampioen 3C
Union Malden-Nijmegen Kampioen 3D
SML Arnhem Nacompetitie 3e kl.
DVC’26 Didam Nacompetitie 3e kl.
Columbia Apeldoorn Nacompetitie 3e kl.
Overwetering Olst Nacompetitie 3e kl.
Wijhe/Victoria’28 Wijhe/Enschede Nacompetitie 3e kl.