Vorden, 31 januari 2018 – In augustus 2019 zal de voetbalvereniging Vorden 90 jaar bestaan en ondanks dat dit geen officieel jubileum is (12,5. 25, 40, 50, 75 en 100) zullen wij als bestuur zeker aandacht besteden aan dit heugelijke feit en een feestweekend op 30-31 augustus en 1 september organiseren. Tijdens dit weekend willen wij graag zoveel mogelijk elftalfoto’s verzameld hebben, zodat deze allemaal een prominente plek krijgen op onze accommodatie. Als je gemiddeld over die 90 jaar uit gaat van 15 á 20 elftallen per seizoen moeten er dus meer dan 1500 elftalfoto’s te vinden zijn. Lees hieronder verder ….

Natuurlijk hebben wij al vele elftalfoto’s in ons bezit, maar er zijn er natuurlijk nog vele te vinden in oude dozen, albums, op zolders, kasten en mappen. Wij willen iedereen dan ook vragen om een elftalfoto of foto’s die bij jouw in bezit zijn te digitaliseren en te mailen naar secretariaat@vvvorden.nl of webredactie@gmail.com

Een eerste begin is gemaakt met twee unieke exemplaren uit de beginjaren van onze club en een fraaie (haast statige) foto uit 1949. In de beginjaren van onze vereniging was er sprake van een zogenaamde elftalcommmissie en deze groep heren bepaalde destijds de indeling van de elftallen en zelfs de opstellingen op zondag. Voor aanvang van het seizoen 1934-1935 had de elftalcommissie in augustus de selectie bekend gemaakt en mocht het 1e elftal voor een oefenwedstrijd tegen PAX aantreden op het veld aan de veldslagweg/waarleweg (tegenover Pannekoekenhuis). Op onderstaande foto staat het elftal klaar voor aanvang van deze wedstrijd:

Van de eerste vijf seizoenen (1929-1930, 1930-1931, 1931-1932, 1932-1933, 1933-1934) zijn tot nu toe maar twee foto’s bekend. De kampioensfoto uit 1931 en een elftalfoto uit 1934 (hangt in Hotel Bakker). Daarom zijn wij ook zo blij met onderstaande bijdrage van Harry Jansen die via zijn hobby als Facebookpagina beheerder van Oud Vorden en website ‘Uut de Olde Deuze’ enorm veel materiaal binnen krijgt. Onderstaande foto dateert uit 1932 en laat o.a. Henk Emsbroek (staand links), Chris Hendriks (derde van links) en keeper Wim te Slaa zien.

Tenslotte een prachtige elftalfoto van het 1e elftal uit 1949. Vorden 1 moest toen de uitwedstrijd spelen in en tegen Ruurlo en ging met de trein naar deze wedstrijd toe. Vanaf het station werd er toen gelopen naar het voetbalveld dat destijds lag bij ‘de Meene’ (naast het huidige zwembad). Onderweg kwam men dus langs hotel café Avenarius en onder de luifel werd deze prachtige elftalfoto gemaakt met Vorden in de lichtblauwe reserveshirts met witte broek.

We herkennen o.a. de gebroeders Wentink (Massy, Ap en Barre), Jopie Eskes en Tinus Maalderink.

Voor verder namen graag een mail naar secretariaat@vvvorden.nl of webredactie@gmail.com