Vorden, 24 november 2018 – Afgelopen woensdagavond heeft de Algemene Ledenvergadering van v.v. Vorden plaats gevonden. In een zeer goed bezette kantine met ongeveer ruim 50 aanwezige leden en ouders van jeugdleden stond na de pauze de presentatie van de werkgroep door Dick Wesselink op het programma over het veldentekort. Voor de pauze kwam in het financiele stuk van bestuurslid finance Kees Jansen de wettelijke wijziging van de btw-regeling rondom Stichtingen en Verenigingen vanaf 1-1-2019 uitgebreid aan de orde. Tijdens de bestuursverkiezing werd afscheid genomen van de beide aftredende en niet herkiesbaar stellende bestuursleden Rien Wabeke en Hans Boers. Martin Leegstra (jeugd) en Joris Jansen van de Berg (sponsoring) werden als nieuw bestuurslid geïntroduceerd.De presentatie van Dick Wesselink namens de werkgroep ‘VVTT’, die in 2017 is opgericht om de problematiek te behandelen rondom het veldentekort en het niet altijd kunnen trainen van onze elftallen, begon met de vraag ‘Kunstgras, wie wil dit nou niet’. Er gingen bij ruim de helft van de aanwezige leden de lucht in en dat was voor Dick een mooi startpunt om zijn presentatie over mogelijke oplossingen voor het veldentekort te starten. Het werd een zeer uitgebreide en duidelijke presentatie waarbij voor de ledenvergadering het heel helder en goed werd weer gegeven welke oplossingen eventueel mogelijk zijn, wat deze oplossingen voor gevolgen hebben, wat de kosten zijn en welke financieringsvormen en vooral contributieverhogingen het eventueel in zou houden. Uiteindelijk kwam de werkgroep met een advies aan het bestuur en de ledenvergadering, mede gezien de meerdere ‘paden’ die op dit moment worden betreden (Schoolgebouw en Sportveld Voortgezet Onderwijs Vorden, Evaluatie Privatisering en ‘Open Club Op Sportpark’), om vol in te zetten voor een 4e (kunstgras)veld. Het bestuur heeft het advies overgenomen en tevens met de werkgroep en de ledenvergadering afgesproken dat, gezien de ontwikkelingen bij de hierboven genoemde ‘paden’, in februari/maart er een uitgebreide informatie-avond wordt gehouden voor alle leden en ouders van jeugdleden bij v.v. Vorden.

Bestuursverkiezing

Tijdens de ALV werd net voor de pauze de bestuurssamenstelling besproken, aangezien de beide bestuursleden Rien Wabeke en Hans Boers aftredend waren en niet herkiesbaar. Rien heeft drie jaar lang als jeugdvoorzitter gefungeerd en in deze jaren zowel de TJC als het JAC voor gezeten en ondersteund. Wij zijn Rien zeer erkentelijk voor zijn inzet en energie die hij in deze bestuursfunctie heeft gestopt en hij werd zeer terecht met een hartelijk applaus en een bos bloemen beloond. Martin Leegstra, reeds vele jaren lid van de TJC, zal Rien opvolgen.

Hans Boers heeft drie jaar lang sponsorzaken in zijn portefeuille gehad en kan eveneens terug kijken op drie prima jaren waarin voor de vereniging het aantal sponsoren en het sponsorbedrag in de begroting flink is gegroeid. Hans blijft nog actief in de sponsorcommissie en zal worden opgevolgd door Joris Jansen vd Berg als bestuurslid. Ook voor Hans was er een bedankje vanuit de leden en een fraaie bos bloemen voor de bewezen diensten.