Tijdens het inhaal- en bekerweekend waren er gisterenmiddag maar twee wedstrijden op het Sportpark ‘t Grote Veld en kwam de JO17-2 in actie voor de beker en moest Vorden JO19-1 de inhaalwedstrijd tegen Be Quick JO19-1 spelen. De JO19-2 zat ook nog in de beker en moesten voor de kwartfinalewedstrijd naar Ulft om tegen SDOUC JO19-2 aan te treden. In Vorden was het allereerst JO17-2 dat de volgende ronden wist te behalen door met 5-2 te winnen van La Premiere JO17-1 uit Almelo. Deze wedstrijd was in december en januari al drie keer afgelast, maar nu mochten de jongens van trainer Hans Wullink eindelijk het veld in en onder een heerlijke voorjaarszonnetje werd het een prima overwinning. Om 13.00 uur moest de JO19-1 de tweede wedstrijd van de voorjaarscompetitie spelen tegen Be Quick JO19-1. Nadat Vorden de competitie goed was begonnen met een 0-1 overwinning op Ruurlo, werden er nu wederom drie punten gepakt en speelde de ploeg van trainer Michiel Barink en Stijn Wentink een prima wedstrijd.

De coaches Friso Balvert en Frank Brunsveld gingen met hun JO19-2 team naar Ulft waar de kwartfinale werd gespeeld voor de beker. Na een 1-0 achterstand tijdens de rust kwam Vorden JO19-1 dichtbij de gelijkmaker maar stond de paal in de weg voor de 1-1. De sterke tegenstander was een maatje te groot en met uiteindelijk een terechte 4-1 nederlaag moest de JO19-2 haar meerdere erkennen en is het bekeravontuur ten einde.

Bij Vorden JO17-2 ging het er af en toe fel aan toe en was het een echte bekerpot en moest onze clubscheidsrechter Chris Hofman af en toe even verbaal ingrijpen. De uiteindelijke 5-2 overwinning zorgt ervoor dat de geel-zwarten met NEO, DZC, SVBV, PH, VMC, Ajax Bredenbroek en Oranje Nassau bij ‘de laatste 8 zitten’ en er binnenkort bekend wordt gemaakt wie de tegenstander in de kwartfinale zal zijn.

Vorden JO19-1 had met rust al een 1-0 voorsprong te pakken en ook in de 2e helft waren de geel-zwarten de betere ploeg met de beste kansen. Na de 2-0 kwam B-junior (JO17-1) Bram Garritsen in het veld en hij zag zijn sterke optreden beloond worden met de 3-0.

Hieronder zijn twee foto’s van de thuiswedstrijd van de JO17-2 en JO19-1 te zien en voor een uitgebreide reportage van Johan Bolink en Rob Immink dient u op de foto te klikken.