Er was gisterenavond in Hengelo absoluut geen sprake van ideale omstandigheden voor een lekkere voetbalwedstrijd op een doordeweekse avond. Uit alle windstreken verzamelden de spelers zich, wel of niet voorzien van een warme hap, om 19.00 uur op het sportpark in Hengelo Gld, de lichtinstallatie weigerde dienst waardoor er tijdelijk op een ander veld gespeeld moest worden en er stond een keiharde striemende wind over de lengte van het veld dat goed en lekker voetbal schier onmogelijk maakte. De ploeg wie het beste rekening zou houden met deze omstandigheden had de beste kans op winst en lange tijd leek het erop dat de thuisclub dit zou zijn. Want in de 2e helft met de wind in de rug vielen de ballen keer op keer over de verdediging van Vorden en kwamen de blauw-witten voorwaartsen zeker 3 á 4 keer alleen voor keeper Daniël Wabeke. Maar de spitsen van PAX hadden het vizier niet scherp staan en toen 10 minuten voor tijd aan de andere kant Sander Eggink de bal op 15 meter precies voor de voeten kreeg, liet hij wel zien hoe je een kans in de zestien moet verzilveren en bracht hij de stand op 1-2. Vorden 2 speelde de wedstrijd daarna keurig uit, stond goed in de organisatie en steeg door deze overwinning zowel naar de koppositie op de ranglijst als op de stand in de 2e periode.

Vorden 2 heeft dit seizoen een prima mix van routine, een stel midden-twintigers en jonge spelers onder de 23 jaar. Met maar liefst 5 spelers in de basis (Micha Bolink, Don Rouwen, Wiebe de Jong, Rik Schröer en Bas Boers), wie op hetzelfde Sportpark in Hengelo zeven jaar geleden nog in het 1e elftal de beslissingswedstrijd tegen HC’03 winnend wisten af te sluiten en daarmee promotie naar de 3e klas afdwongen, was ook gisterenavond de ‘routine’ goed vertegenwoordigd. Michiel Barink, Jorn Kuitert, Koen Vlogman en Daniël Wabeke vormen samen de midden-twintigers in het elftal en Ties Wentink, Kevin Vliem, Youri Kastermans en Sander Eggink (samen met de niet gisteren niet geheel fitte Mart Boers) de ‘jonkies’. Gisteren had trainer Luc Feukkink, samen met zijn assistent Marc Rouwen, de 20-jarige Michel Cornelissen mee genomen vanuit het 3e elftal en juist hij kantelde de wedstrijd met zijn invalbeurt een kwartier voor tijd. Want de wedstrijd zat voor Vorden 2 in de tweede helft behoorlijk op slot en het lukte maar niet om de surplus aan kwaliteit om te zetten in kansen en uitgespeelde aanvallen. Pax daarentegen zocht het terecht in de snelle en directe manier en bracht telkenmale de verdediging van Vorden met lange ballen (vooral keeper Joury Mars had een geweldige en gevaarlijke trap in de benen) in de problemen. Zeker vier keer kwam op deze manier Pax alleen voor de keeper, maar het zijnet, het dak van het doel, of gewoonweg een meter naast waren de resultaten van deze pogingen en dus geen doelpunten. Één keer leek Vorden zichzelf in de voet te schieten toen een terugspeelbal veel te hard en onnauwkeurig langs keeper Daniël Wabeke werd gespeeld, maar met een uiterste reddingspoging gleed de keeper van Vorden met een sliding de bal van de doellijn.

Toen trainer Luc Feukkink een kwartier voor tijd de hard werkende, dreigende maar deze avond ongelukkig in de voortzetting spelende Jorn Kuitert wisselde voor Michel Cornelis, kwam er ineens schwung en gevaar in de aanvallen van Vorden. De speersnelle linksbuiten had direct al twee acties waarmee hij door de verdediging van Pax sneed, maar in beide gevallen kon hij nog gestuit worden door de centrale verdediger. In de derde poging, toen hij na balverlies direct druk zette en daardoor de verdediging van PAX in verlegenheid bracht, zorgde hij ervoor dat een terugspeelbal zomaar in de voeten van Rik Schröer viel en deze gaf met de rug naar het doel in alle drukte een slim balletje terug op de reeds klaar staande Sander Eggink. Vanaf 11 meter schoot hij met zijn favoriete linkerbeen de bal in het dak van het doel en bracht zodoende de stand op 1-2. Onverdiend weliswaar, maar daarom niet minder fijn, en met een prima organisatie (Wiebe de Jong werd een paar meter terug gezet en Don Rouwen en Kevin Vliem kneepen als ‘half’ naar binnen) sleepte Vorden 2 deze voorsprong over de streep.

Vorden 2 veroverde met deze 1-2 overwinning niet alleen de koppositie in de ranglijst, maar staat nu met nog 1 wedstrijd te gaan ook bovenaan in de 2e periode. Volgende week zondag speelt het 2e elftal thuis tegen Dinxperlo 2 en bij winst kan de 2e periode binnen gehaald worden. Het belooft sowieso een spannend slot te worden van de competitie want met nog 8 wedstrijden te spelen want met respectievelijk 29, 28, 27 en 23 punten is het onderlinge verschil tussen Vorden 2, Reünie 2, VIOD 3 en Dinxperlo 2 met 14,13,13 en 12 wedstrijden minimaal en wordt het dus erg spannend wie er kampioen wordt en promoveert naar de res. 2e klas KNVB.