De vele pupillenballen die rondslingerden rondom de velden, kleedkamers en accommodatie was voor velen een doorn in het oog en sowieso was de organisatie rondom het ballenhok voor verbetering vatbaar. Vandaar dat eind vorig seizoen is besloten om de inrichting van het ballenhok te wijzigen en de regels (opnieuw) aan te scherpen. In deze weken zijn Johan Verstege en René Nijenhuis bezig geweest om voor alle leeftijdsgroepen de ballenrekken/ballenvakken in te delen en deze af te sluiten met een hekwerk, inclusief slot. De betreffende trainers hebben alleen een sleutel van het ballenhok en daarnaast heeft iedere trainer van een elftal in een bepaalde leeftijdscategorie een sleutel van het betreffende vak.

Tevens is de indeling van het ballenhok gewijzigd en zit de ballenpomp nu tegen de muur (achterwand) bevestigd, staan alle pionnen en petjes in de daarvoor bestemde houten vloer aan de linkerkant van het ballenhok en hangen de ballennetten en ballenzakken aan de haken aan de linker muur. Voor de winter met vorstperiodes is er een speciale heater aanwezig en tevens is er met grote zeilen gezorgd voor een goede afwatering.

De wedstrijd- en trainingsballen zijn aangevuld en deels vervangen. Dit houdt in dat er bij de pupillenelftallen nieuwe ballen zijn gekomen deels ter vervanging van de huidige aantallen en bij de senioren nieuwe ballen zijn aangeschaft, aangezien er op dinsdagavond en donderdagavond met meerdere teams en grotere groepen getraind wordt.

De indeling van de ballenhok is nu als volgt:

JO9 JO9-1, JO9-2, JO8-1, JO8-2 + Mini F
JO11 JO11-1, JO11-2, JO10-1
JO13 JO13-1, JO13-2, JO13-3
JO15 JO15-1, JO15-2, JO15-3, MO15-1
JO17 JO17-1, JO17-2, MO17-1
JO19 JO19-1, JO19-2, MO19-1
Senioren 1 1e
Senioren 2 + G-team 2e + G-team
Senioren Dames VR1
Senioren 3 3e
Senioren 4-5-6 4e, 5e, 6e
  • Bij de jeugdteams dient minstens de trainer aanwezig te zijn in het ballenhok. Nooit alleen de spelers ballen op laten halen of weg laten brengen
  • Gebruik als trainer een lege container of ballennet om de betreffende ballen mee te nemen naar het trainingsveld
  • Ga na afloop van de training met net zoveel ballen terug als dat je er mee hebt genomen naar het trainingsveld
  • Spoel altijd de ballen af in de daarvoor bestemde wasbak en slang alvorens de ballen worden opgeborgen
  • Door het sleutelplan hebben alleen de trainers, TJC, zaterdagdienst een sleutel van het ballenhok en daarbinnen hebben de trainers alleen toegang tot hun eigen ‘leeftijdscategorie’.
  • Vanaf de JO13 vertrekken de teams vanaf het Sportpark. Zo kun je als trainer/coach altijd de ballen ten behoeve van de warming-up tijdens de uitwedstrijd direct na afloop weer op ruimen.
  • Bij een thuiswedstrijd haalt de trainer/coach de warming-up ballen uit het hok en legt ze na afloop weer terug. NIET alleen door spelers uit laten voeren.