Het seizoen 2019-2020 zit er al weer op en door de corona-crisis is er maar liefst al een half jaar niet meer gevoetbald binnen onze vereniging. Toch zijn wij met z’n allen met goede moed begonnen aan dit nieuwe seizoen en daarom is het ook tijd voor een update vanuit het bestuur. Klik op ‘lees meer’ om de nieuwsfeiten over senioren, jeugd, corona, sponsoring en overige punten te lezen.

Bedankt!

Normaal gesproken neem je met elkaar altijd afscheid van een seizoen. Afscheid van je team, afscheid van je elftal, je trainer, je coach, je spelers, afscheid van sommige vrijwilligers wie na afloop van het seizoen besluiten om er mee te stoppen, afscheid van kaderleden wie een andere (sportieve) weg inslaan en (tijdelijk) afscheid van je supporters, toeschouwers en ouders omdat zij een gehele zomerperiode even niet op het Sportpark komen en niet bij de club zijn …. Tot dat in september alles weer opnieuw begint. Tijdens dat afscheid nemen, kun je als bestuur ook direct de betreffende mensen bedanken en de aandacht geven wie zij verdienen, maar dit jaar is alles anders. Er was geen ‘Wikee de Viking’, er was geen laatste trainingsavond van het seizoen en er was geen slotavond in de kantine en er was dus ook geen mogelijkheid tot bedanken.

Wij willen dan ook hierbij, via deze weliswaar minder persoonlijke maar niet minder gemeende wijze al onze 450 (jeugd)spelers bedanken voor hun inzet en energie in het afgelopen seizoen, al onze trainers, coaches en grensrechters (85) voor hun tijd en betrokkenheid bij hun elftal, al onze vrijwilligers (165) voor het draaien van kantinediensten, schoonmaken van de kantine, het onderhouden van de accommodatie, het beheer van de velden, het regelen en organiseren van onze voetbalwedstrijden en -trainingen en jeugdactiviteiten, het organiseren van onze sponsoruitingen en het realiseren van PR via website, mail, presentatiegids, krant en social media. En wij willen jullie vooral bedanken omdat juist in deze moeilijke periode het ons is opgevallen dat we allemaal achter elkaar zijn blijven staan en als lid, vrijwilliger, supporter en/of sponsor gewoon bij onze club zijn gebleven, betrokkenheid hebben getoond en kofferbakverkopen, online Pub- en VoProVo-quizzen hebben georganiseerd.

Wij gaan dan ook weer met volle moed het nieuwe seizoen in, bedank daarvoor!

Sponsoring

Een bijzonder woord van dank is er ook voor onze sponsoren. Juist in deze spannende en moeilijke tijd heeft geen enkele shirt-, bord-, media, sub-  of (jeugd)hoofdsponsor haar contract opgezegd of aangegeven te willen stoppen als sponsor. Integendeel, wij mogen met ingang van dit seizoen wederom een groot aantal nieuwe bordsponsoren, twee nieuwe shirtsponsoren en weer vele advertentiesponsoren voor de presentatiegids begroetten. Wij zijn dan ook zeer content met de inspanningen en energie van de sponsorcommissie, maar zeker ook content met ons sponsorbestand en individuele sponsoren, waarbij wij dan ook een extra oproep dan aan al onze leden, donateurs, vrijwilligers en supporters om juist nu bij onze (locale) sponsoren te kopen!

Voetbal

Het seizoen is weer begonnen en de eerste trainingen zijn weer achter de rug. Dit houdt in dat wij als TJC en seniorencommissie ook de organisatie rondom de elftallen voor 95% rond hebben. Bij de senioren hebben wij 20 van de 21 functies ingevuld en zoeken wij alleen nog een coach voor het 7e elftal. Bij de junioren (JO13 t/m JO19 en MO17/MO19) zijn 29 van de 34 functies ingevuld en zoeken wij vooral nog naar één/twee trainer(s) van de JO17-3 en willen wij op zaterdag ondersteuning als leider voor nog drie teams. Bij de pupillenteams (9 teams van JO8 t/m JO12) zijn 22 van de 24 functies ingevuld, inclusief de woensdagmiddagtraining van Han Piels met Fred Pellenberg, Derk Besselink en Henk Hengeveld, en zoeken wij nog invulling op de zaterdagmorgen als coach/begeleider bij de JO8-1 en JO9-1.

Het eerste weekend dat er weer ‘voor ’t echie’ gespeeld gaat worden is 29/30 augustus en dat is ook de datum dat er weer voor het eerst sinds 12 maart 2020 een wedstrijd wordt gespeeld op ons Sportpark! In het weekend van 5-6 en 12-13 september is er ook volop bedrijvigheid want dan worden de 2e en 3e bekerwedstrijden per team afgewerkt en voor de pupillen de eerste competitiewedstrijden. In het weekend van 19-20 september zal de eerste volledige competitieronde op het programma staan en dan start het seizoen 2020-2021 echt op.

Corona

Door de geldende maatregelen van de regering, het RIVM en de KNVB, NOC-NSF en Gemeente Bronckhorst hebben wij bij v.v. Vorden vanaf 15 augustus een specifiek Corona-protocol opgezet. Wij vragen dan ook van alle leden, vrijwilligers, toeschouwers en overige belangstellenden op ons Sportpark zich hieraan ook te houden. Het protocol is terug te vinden op onze website https://www.vvvorden.nl/corona-maatregelen-rondom-trainingen-en-wedstrijden/

Een extra melding vanuit het bestuur is het gebruik van bidons tijdens wedstrijden en trainingen. Deze kratten met bidons dienen NIET voor het gehele team gebruikt te worden, maar een ieder gebruikt zijn eigen bidon!

Kunstgras

Zoals tijdens de laatste ledenvergadering (9 juli 2020) is vastgesteld heeft de gemeente Bronckhorst besloten om 300.000 euro op te nemen in de begroting voor 2021 om het Sportpark ’t Grote Veld te voorzien van een kunstgrasveld. Dit is in onze ogen de enigste haalbare oplossing voor het (trainings)veldentekort en wij zijn dan ook zeer content met de instemming van de leden om dit projectplan tot uitvoering te brengen. Besloten is om op de plek van het 3e veld dit kunstgrasveld te plaatsen en dit houdt in dat wij als v.v. Vorden op dat moment 2 natuurgrasvelden (wedstrijdvelden) hebben, een kunstgrasveld (trainingen en wedstrijden) en een natuurgras oefenhoek (0,5 veld). Voor de financiering van dit kunstgrasveld is een volledig projectplan opgezet en hierover hebben wij de eerste (leden)vergadering op 16 juli gehouden. Doelstelling was om op deze avond een keur aan ideeën, plannen en suggesties te verzamelen en tevens alvast te kijken naar een presentatie van een plan dat vanuit het bestuur reeds is opgezet en geopperd, nl de online verkoop van vierkante meters kunstgras.

Er is een speciale werkgroep opgezet die vanaf 1 september actief aan de gang gaat en ons de komende weken/maanden mee neemt en op de hoogte houdt van de ontwikkelingen.

Presentatiegids 

De sponsorcommissie is al druk bezig met de advertentieverkoop en de webredactie is al begonnen met de tekstuele invulling en zal gaan zorgen voor de nodige input. Dit alles om voor het seizoen 2020-2021 wederom de presentatiegids op te leveren met daarin de 30 teamfoto’s van alle 450 spelende leden en 74 kaderleden.

Schoonmaakdag

In de eerste week van juli is er op een zaterdag volop schoon gemaakt met maar liefst een groep van 25 ouders en 15 leden. Alle reclameborden zijn van het veld gehaald en schoon gemaakt. Komende zaterdag, 22 augustus, zal er een schoonmaak georganiseerd worden door 20 spelende leden. Dan worden alle dug-outs, banken, ballenvanger en lichtmasten schoon gemaakt en zodoende klaar gemaakt voor de start van het seizoen. Op woensdagmiddag 9 september zal er onder leiding van Harriet vd Logt-Gombert een extra schoonmaakactie worden gehouden voor de kantine, de hal, de bestuurskamer en de toiletten. Harriet zoekt hiervoor ouders wie deze middag toch ff naar de training van hun kind gaan kijken en in dat half uur ff de handen uit de mouwen willen steken. Graag opgave bij Harriët!

Bestuur v.v. Vorden – Marc van der Linden – Kees Jansen – Oscar Rondeel – Wilbert de Leeuw – Rob Oplaat – Martin Leegstra – Joris Jansen van den Berg – Udo Heij – Ilse Oldenhave