Gisterenmiddag werden voor het eerst sinds eind november weer competitie wedstrijden gespeeld in de 2e klasse I, maar het betrof hier vier inhaalwedstrijden waardoor Vorden 1 nog een zondag extra ‘vrij’ had. Het 1e elftal oefende daarom gisterenmiddag thuis tegen buurman PAX en speelde daarin met 3-3 gelijk. De wedstrijd op het hoofdveld met een volle ‘overkapping’ en zo’n 100 toeschouwers begon spectaculair want na 5 minuten was het als 2-1 voor de thuisclub, nadat PAX vanaf de aftrap binnen 30 seconden de openingstreffer aantekende. Doelpunten van Musa Dagdelen (2) en Nick Ziggers zorgden er dus uiteindelijk voor dat het 1e elftal, net als vorige week tegen FC Winterswijk, een gelijkspel behaalde en na afloop was het ook tijdens de 3e helft in de kantine een gelijk opgaande wedstrijd (12-12 ……. kratjes bier). In de competitie won UNION haar thuiswedstrijd tegen DVC’26 met 3-1 en aangezien SDOUC ook won met 1-0 van VIOD eindigden beide na 9 wedstrijden bovenaan in de 1e periode. Het doelgemiddelde van UNION is iets beter en vandaar de ploeg uit Malden de 1e periodetitel op haar naam heeft geschreven. DIO won van VVG’25 en Concordia Wehl verloor van DCS. Alle 14 ploegen hebben nu 9 wedstrijden gespeeld in 2I en komen dus de komende 16 zondagen iedere week in actie. Tevens wordt er op Hemelvaartsdag gevoetbald en zodoende zullen op 6 juni alle teams hun 26 wedstrijden erop hebben zitten. Vorden staat op een gedeelde 7e plaats en is met 13 punten (4 gewonnen-4 verloren en 1 gelijk) een echte middenmoter met 8 punten achterstand op de beide koplopers en 9 punten voorsprong op de nummer 13.