De eerste twee dagen van het Quick-toernooi bij PAX in Hengelo Gld heeft v.v. Vorden een aantal mooie wedstrijden en goede resultaten opgeleverd. Vorden 1 won vrijdagavond met 3-1 van Keyenburgse Boys en speelt zondagmiddag om 14.00 uur de tweede wedstrijd van het toernooi tegen PAX 1. Gisteren werd het jeugdtoernooi van deze editie van het Quick-toernooi afgewerkt en zowel onze JO13-1, JO15-1 en JO17-1 kwamen zeer goed voor de dag met twee 2e prijzen en zelfs 1 hoofdprijs. De JO17-1 won namelijk al haar drie wedstrijden tegen Keyenburgse Boys, Ruurlo en PAX en vandaar dat aanvoerder Twan Vriend zeer verdiend (en glunderend) de bokaal in ontvangst mocht nemen. JO13-1 won van zowel Pax als Ruurlo, maar verloor van winnaar ZZC’20 JO13-1 en JO15-1 speelde gelijk tegen PAX, won van Ruurlo, maar verloor nipt met 1-0 van de winnaar De Graafschap JO14-1. Het 1e elftal speelt vanmiddag om 14.00 uur de wedstrijd tegen PAX. Aangezien vrijdagavond Ruurlo heeft gewonnen van PAX, zijn er dus nog vele scenario’s voor de toernooiwinst vanmiddag.

JO15-1

JO17-1

Vorden 1

Het 1e elftal van v.v. Vorden speelde vrijdagavond op het Quick-toernooi voor het eerst onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Klaas Vermeulen. Samen met zijn beide assistenten René Nijenhuis en Stefan Jansen zag hij in de wedstrijd tegen Keyenburgse Boys in  beide helften in totaal 18 spelers in actie en was hij uiteindelijk niet ontevreden over het spel en de 1-3 eindstand, al was het in de 2e helft wel wat povertjes wat betreft het veldspel dat de geel-zwarten lieten zien tegen het naar de 5e klas gedegradeerde Keyenburgse Boys. Klaas begon in de 1e helft met een in ‘4-3-3’ spelend Vorden 1 met de namen Tomas Oonk – Bart Stokman, Bas Kortstee, Bas Abbink, Niels Rondeel – Luuk Smit, Kris Koning, Werner Rondeel – Rahem Pabai, Gijs van der Veen, Jurre Heij. Vorden 1 was dominant aan de bal, speelde voornamelijk op de helft van de tegenstander en kon het overwicht ook in cijfers uitdrukken, door twee doelpunten van Jurre Heij. In de tweede helft werd er volop gewisseld en bleven alleen Tomas, Bart, Bas (K.), Niels en Kris staan en speelde het team van Vorden in de volgende formatie : Tomas Oonk – Bart Stokman, Bas Kortstee, Dion Besselink, Niels Rondeel – Milo van der Pol, Kris Koning, Nick Ziggers – Chico Lindenschot, Niek Spiegelenberg, Rahem Pabai.  In de eerste 20 minuten na rust was het niveau nog wel aardig en was er naast de schitterende goal van Chico Lindenschot ook nog een fraaie actie van de uit de  JO19-1 afkomstige Niek Spiegelenberg te ontwaren, alleen eindigde deze actie op de paal. De laatste 20 minuten werd het veldspel minder goed, langzamer en slordiger en was alleen het invallen van de terug gekeerde Guido Beerning nog een opvallend item. De stand werd zelfs ook nog 3-1, nadat Keyenburgse Boys ter hoogte van de middenlijn zomaar de bal in de voeten kregen gespeeld na een nonchalant balletje van Bas Kortstee en met één pass werd de diepgaande spits van Keyenburg  alleen voor de keeper gezet en zijn inzet vanaf de 16-meterlijn ging er prachtig onder kant lat in.

Zondagmiddag speelt het 1e elftal om 14.00 uur tegen PAX en volgende week zondag oefent het team van Klaas Vermeulen tegen Grol.