Afgelopen dinsdag bereikte ons het verdrietige bericht, dat na een ziekbed van 3 maanden, ons erelid Jan Hulshof op 76-jarige leeftijd is overleden. Jan Hulshof behoorde de laatste 40 jaar tot één van de vaste gezichten van onze voetbalclub en werd voor zijn vele verdiensten voor v.v. Vorden in 2014, toen hij afscheid nam als bestuurslid, benoemd tot Erelid van onze vereniging. Jan Hulshof heeft t/m de winterstop van dit seizoen zich altijd ingezet voor zijn geliefde v.v. Vorden en was tot voor kort iedere dinsdag aanwezig als lid van de onderhoudsploeg en nam de taak als gastheer in de bestuurskamer tijdens de thuiswedstrijden van het 1e elftal iedere 14 dagen op zich. Voor alle leden van de voetbalvereniging Vorden is er gelegenheid om afscheid te nemen en de familie te condoleren op dinsdagavond 12 maart van 19.00 tot 19.30 uur in de aula van het Achterhuus, Zutphenseweg 13 in Vorden (voormalige gereformeerde kerk).

Jan is geboren in 1948 in Baak, maar is opgegroeid in Vorden. Direct na het trouwen met Willemien zijn zij destijds in de jaren ’70 verhuisd naar Ulft waar Jan en Willemien zich ook al direct verdienstelijk maakten in het verenigingsleven. In de jaren ’80 kregen Jan en Willemien een huis op de Stroet en besloten zodoende weer terug te gaan naar Vorden, samen met de beide zoons Dennis en Edwin. En tja, als je naast oud-voorzitter Jan Rouwenhorst en zijn vrouw Willemien komt te wonen en een paar huizen verder wonen Joop en Janny Westerveld, dan is het linkje naar de voetbalvereniging snel gemaakt.

Vanaf 1984 waren zowel Jan als Willemien nauw betrokken bij de v.v. Vorden en werden samen met o.a. Janny Westerveld en Greta Greven vaste krachten in de kantine en tijdens evenementen. Eerst nog in de oude houten kantine en vanaf 1990 in de nieuwe accommodatie. Jan Hulshof werd eind jaren ’80 ook lid van de jeugdcommissie en heeft in de jaren daarna ook nog vele jaren het wedstrijdsecretariaat gevoerd. In 1999 kwam Jan Hulshof in het bestuur van v.v. Vorden en had hij de portefeuille ‘Kantine & Accommodatie’ onder zijn beheer.  In al die jaren bleef hij, samen met zijn vrouw Willemien, vaste krachten in de kantineploeg en waren zij menig zaterdag, maar vooral zondagen, het gezicht van de voetbalvereniging achter de bar en in de keuken van de kantine.

Jan kreeg begin van deze eeuw de gelegenheid om vervroegd uit dienst te treden bij zijn werkgever GAMOG en was zodoende nog meer in de gelegenheid om tijd en energie te steken in zijn favoriete club en hobby. Hij heeft in dezelfde periode dan ook aan de wieg gestaan van de zogenaamde ‘dinsdagploeg’. Deze groep mensen, met Jan Visser, Bertus Golstein en Jan Groot Wassink en dus ook Jan Hulshof, hadden zich ten doel gesteld om het onderhoud en beheer van het gehele sportpark op zich te nemen. Jan had in die jaren daarvoor al vaak gezien dat er op, in en rondom het Sportpark enorm veel te doen was en toen ook nog eens de overheid/gemeente zich steeds meer terugtrok, bleek de opzet van deze dinsdagploeg achteraf gezien een ‘gouden greep’ te zijn geweest voor de vereniging. De groep is in de afgelopen 20 jaar flink uitgebreid en sinds de privatisering in 2014 is er ook nog eens het onderhoud en beheer van de velden bij gekomen, dus kreeg Jan ook te maken met het samenwerken met de Stichting SBV. Op onderstaande foto staat Jan (tweede van rechts) samen met zijn ‘ploeggenoten’ voor de kantine en het hoofdveld van ons Sportpark.

Jan nam in 2014 afscheid als bestuurslid en aangezien Willemien op dat moment ook 65 jaar werd, nam zij ook afscheid van de kantinegroep. Tijdens de ledenvergadering in november 2014 werden beide dan ook gehuldigd door het toenmalige bestuur en kreeg Willemien de versierselen van ‘Lid van Verdienste’ overhandigd en werd Jan Hulshof benoemd tot ‘Erelid’ van onze vereniging. Jan bleef in de jaren hierna trouw iedere dinsdag naar het Sportpark gaan en heeft tot aan afgelopen november iedere week zijn klussen uitgevoerd en was de laatste jaren o.a. verantwoordelijk voor het scheiden van het plastic afval en het innemen van de plastic statiegeldflessen. Ook was hij iedere thuiswedstrijd van het 1e elftal als gastheer in de bestuurskamer aanwezig om de tegenstander, de scheidsrechter, de media, de pupil van de week met ouders/verzorgers en de eigen bestuursleden te voorzien van een natje en een droogje.

Jan is vanaf 1984 een vast gezicht en een bekend persoon geworden binnen onze vereniging en wij zullen zijn aanwezigheid, inzet en energie enorm gaan missen. De voetbalvereniging Vorden was voor hem zijn ‘tweede thuis’ en je inzetten voor de vereniging was voor hem heel gewoon en heel natuurlijk. Hij verwachte deze inzet, energie en toewijding ook van een ander en kon zich dan nog wel eens ergeren, wanneer dat in zijn ogen te weinig of niet gebeurde. Zo belde hij ondergetekende begin Januari nog een keer op, dat de flessen niet waren opgehaald tijdens de flessenactie, ook al zo’n evenement waar hij zich al die jaren voor heeft ingezet. Toen even later de kratten en lege flessen alsnog werden opgehaald, verscheen er een glimlach op zijn gezicht en vond hij het ook mooi om te horen dat de actie ook dit jaar weer goed was geslaagd.

Wij wensen hierbij Willemien, Dennis en Marian, Edwin en Sandra en overige familie heel veel sterkte met het verlies van hun man, vader en schoonvader. Voorafgaand aan de wedstrijden in dit speelweekend zal er een minuut stilte in acht worden genomen en tijdens de thuiswedstrijd van het 1e elftal aanstaande zondag, zal er voorafgaand aan de wedstrijd een kort in memoriam worden gehouden ter nagedachtenis aan Jan Hulshof.

De familie heeft de nadrukkelijke wens van Jan, om de leden de gelegenheid te geven om afscheid te nemen en de familie te condoleren, vorm gegeven door onderstaande kaart te versturen aan ‘Alle leden van de voetbalvereniging Vorden’.