Het hoogst haalbare voor het vlaggenschip was het veroveren van de 9de plaats zodat er “slechts” twee in plaats van drie nacompetitie wedstrijden gespeeld moesten worden. De taak was aldus duidelijk: winnen van DIO en hopen dat de concurrenten punten zouden verspelen.

Vorden had weliswaar het grootste deel van de wedstrijd het betere van het spel maar ook op deze dag werd het pijnpunt van het gehele seizoen zichtbaar: het maken van doelpunten. Vaak kwam Vorden dichtbij en waren ze erg dreigend maar de beloning bleef wederom uit. DIO was al gedegradeerd en kon derhalve vrijuit spelen. In de tweede helft betaalde dit zich uit in twee doelpunten voor de mannen uit Druten zodat het uitzicht voor Vorden voor de komende weken nog lastiger wordt, driemaal winnen op rij, thuis te beginnen op 2 juni tegen OBW uit Zevenaar.

Omdanks deze vooruitzichten werd het toch een gezellige middag op het Europlanit Buitensportpark. In de rust van de wedstrijd werden de jeugdkampioenen JO8-1, JO11-1, MO13-1 en JJO19-2 gehuldigd die elk in één of meer fases als eerste waren geëindigd.

Aan het einde van de wedstrijd werden de vertrekkende spelers Koen Oosterhuis, Bas Kortstee, Sam Abbink en de aanvoerder Bart Stokman bedankt voor hun jarenlange diensten door de medespelers en het bestuur en elk van hen kreeg een mooi aandenken namens de staf en spelersgroep. Het emotionele slotwoord van Bart sloeg over naar menig speler en VV Vorden is dankbaar voor hetgeen deze mannen hebben gebracht voor de club.

Na de wedstrijd bleef het nog geruime tijd prettig onrustig op de accommodatie, niet in de laatste plaats omdat de mannen van DIO nog lang niet bereid waren om de bus naar de Betuwe terug ta pakken.