Afgelopen donderdag was de laatste training voor de senioren. Normaliter wordt er door de teams dan een uurtje getraind en wordt het seizoen afgesloten met een spareribavond. Dit seizoen ging dit anders. Na 54 jaar te hebben gevoetbald stopte Bennie Wentink met voetballen op zondag. Een prestatie van formaat die niet snel geëvenaard zal gaan worden. Dit kon niet onopgemerkt voorbij gaan.

Een klein comité nam contact op met Aleike met het idee om Bennie te verrassen met een afscheidstoernooi. Nadat hier direct enthousiast werd gereageerd werden er 2 teams van Bennie zijn huidige team, Vorden 7, gevormd. Er was 1 team met spelers waar Bennie in het verleden mee heeft gevoetbald en er was een team met familieleden van Bennie.

Toen Bennie donderdag rond 19.30 uur op het voetbalveld kwam was hij dan ook zeer verbaasd toen hij de gehele familie Wentink op veld 1 zag. Met een enorm spandoek waren zij aanwezig om de laatste training van Bennie mee te maken. Rond 20.00 uur werd er door alle seniorenteams van Vorden een erehaag gevormd op veld 1 waardoor Bennie, onder luid applaus, door mocht lopen. Hierna werden er 2 potjes gespeeld tussen Vorden 7 en eerst de familie Wentink en later speelde Vorden 7 tegen de oud-ploeggenoten van Bennie.

Nadat de potjes waren gespeeld kwam iedereen weer tezamen in de kantine. Daar werd door voorzitter Dirk Jan Wesselink het afgelopen seizoen doorgenomen. Als laatste werd Bennie naar voren geroepen. Bennie is niet alleen 54 jaar voetballend lid geweest. Naast zijn actieve voetbalcarrière was hij in al die jaren o.a. actief als jeugdtrainer, keeperstrainer en trainer van Vorden 2. Als klap op de vuurpijl werd Bennie daarom benoemd als lid van verdienste. Een meer dan verdiende titel na een imposante voetballende loopbaan. Daarna werd onder het genot van een hapje en drankje de avond voortgezet. Hieronder een sfeerimpressie van deze avond. Voor alle foto’s ga naar www.johanbolink.nl