wim kuijperselectie team

Vorden 23 augustus 2015 – Nadat het vordenteam op het 25e Wim Kuijpertoernooi de 3e poulewedstrijd gelijk had gespeeld tegen Genk, verloor het met 5-0 van de latere poulewinnaar AZ. Tijdens de laatste wedstrijd speelde het voor de 3e keer gelijk dit tournooi en werd het 0-0 tegen Willem II om de 9e en 10e plaats. Uiteindelijk werd er verloren na penalty’s, maar tijdens de prijsuitreiking was er toch nog een verrassing voor het vordenteam want Esli Lindenschot werd uitgeroepen tot beste keeper van het toernooi!

Het is echt een geweldige prestatie geweest wat het vordenteam dit jaar op het Wim Kuijpertoernooi heeft gepresteerd. Maar liefst drie keer gelijk gespeeld en dus een punt gepakt tegen PSV, Genk en Willem II. Tegen Arsenal werd nipt verloren met 2-1 en alleen tegen AZ werd de score behoorlijk groot en stond het uiteindelijk 5-0. Maar juist in deze 4e poulewedstrijd tegen de Alkmaarders liet het team van Wilbert Grotenhuys zien wat voor een potentie deze jongens in zich hebben. Met rust stond het namelijk 3-0 en AZ liet zich van haar beste kant zien. Snel en behendig spel, met vliegensvlugge aanvallers en een constante druk van wel 6 á 7 spelers die constant druk uitoefenden op de geel-zwarten. Normaal gesproken zakt een amateurteam dan met zo’n tussenstand tegen een profclub ‘door de hoeven’  en wordt het éénrichtingsverkeer. Maar juist tegen AZ, die dus met 12 uit 4 poulewinnaar werd, kwam Vorden de 2e helft juist weer terug in de wedstrijd. Door helemaal tot het gaatje te gaan, nog meer druk te zetten op de bal werd er toch een meter of 10-15 terreinwinst geboekt en kon er zelfs weer naar voren worden gevoetbald. Met een aantal invallers, omdat er links en rechts toch spelers afvielen, werd alles op alles gezet om toch nog een doelpunt te maken en twee keer was de voorhoede van Vorden er heel dicht bij. Het was echter de ploeg van trainer Wilbert Grotenhuys niet gegund en AZ sloeg in de slotminuten zelfs nog twee keer keihard toe in de tegenaanval. Het laatste doelpunt van de rood-witten uit Alkmaar was er trouwens ééntje om in te lijsten en omdat Arsenal toch nog een puntje had behaald in haar laatste wedstrijd, werd Vorden ondanks de prima prestatie in 4 wedstrijden, toch nog 5e en moest het zich op maken voor de wedstrijd om de 9e en 10e plaats.

milo van der pol

De tegenstander in deze wedstrijd was Willem II, die dus 5e in de ander poule was geworden. Vorden was de bovenliggende partij in de eerste 15 minuten en kwam via Chico Lindenschot en Werner Rondeel een paar keer gevaarlijk door. In de 18e minuut, vlak voor rust, kwamen Werner Rondeel en Pelle Hoppen heel naar met de hoofden tegen elkaar en na een flink op onthoud moesten beide met een hoofdwond in de massageruimte verzorgd worden. Werner kwam later nog terug met een tulband om, maar Pelle was te veel ‘dizzy’ en kon zodoende niet meer verder spelen. Na de rust bleef het een interessante wedstrijd en kon Vorden prima mee komen in de strijd met de eredivisieploeg uit Tilburg.

Uiteindelijk bleef het 0-0 en moesten penalty’s de beslissing brengen, maar daar werd duidelijk dat het team ‘de knollen op had’. Vandaar dat Vorden uiteindelijk toch 10e werd en de penaltys verloor van Willem II. Maar tijdens de prijsuitreiking werd er terecht even aandacht besteed aan de prestatie van de geel-zwarten en ondanks de 10e plaats kan het met de cijfers 3 gelijk, 2 verloren en een doelsaldo van 2-8, maar vooral het feit dat men er vier keer een echte wedstrijd van heeft weten te maken, met een trots en tevreden gevoel de beker in ontvangst nemen. Toch was er een nog een extra verrassing voor het team, want Esli Lindenschot werd gekozen tot ‘keeper van het toernooi’. Vooral in de wedstrijden tegen PSV en Genk liet hij met fabelachtige reddingen  zien dat deze uitverkiezing ook zeer terecht was.

ashley keeper van het toernooi