Afgelopen zaterdag heeft de laatste voetbalactiviteit van het seizoen 2023-2024 plaats gevonden met een oefenwedstrijd tussen de nieuwe Vorden JO19-1 en VVG JO19-1 en woensdagavond heeft het bestuur ook als vereniging, samen met de aanwezige leden,  het seizoen 2023-2024 formeel afgesloten met een info/ledenvergadering. Toch blijft er reuring op het Sportpark, want zoals we weten is v.v. Vorden veel meer dan alleen een voetbalvereniging. Vorige week werd de avond4daagse georganiseerd vanuit een commissie van de v.v. Vorden, gisterenavond werd er een personeelsuitje gehouden in onze accommodatie van onze jeugd-hoofdsponsor Europlanit Personeelsdiensten en vandaag staat het prachtige evenement ‘Heavensride’ op het programma. Voor de vijfde keer wordt vanaf ons Sportpark dit fietsevenement georganiseerd en de gehele dag zal dus in het teken staan van sporten, herdenken, goede doelen, afzien, fietsen, genieten en aanmoedigen.

STICHTING HEAVENSRIDE

De stichting Heavensride bestaat uit een groepje sportieve fietsfanaten. Altijd op zoek naar een volgende uitdaging om de grenzen te verleggen, en om bovenal met veel gezelligheid fietsend van het leven te genieten! Enkele persoonlijke verliezen waardoor dit leven opeens niet meer zo vanzelfsprekend bleek zorgden voor het besef dat we moeten leven en genieten in het ‘nu’ en de herinneringen met degene die we liefhebben moeten koesteren! De kracht die voortvloeide uit het gemis van onze dierbare zorgde voor een gezamenlijk en persoonlijk doel met veel fietskilometers!

HEAVENSRIDE 2024

De Heavensride: een eendaagse tocht, met keuze uit 200 of 400 kilometer, op de racefiets, welke ons om het jaar, op de laatste vrijdag van juni, weer op een nieuwe bestemming brengt. Een rit voor elke fiets-avonturier die een ‘dierbare overledene’ wil memoreren, zin heeft in een sportieve uitdaging, en het goede doel een warm hart toedraagt! Dit jaar gaan wij fietsen voor het Hospice Zutphen en Stichting Ambulance Wens Oost. Volbreng de tocht individueel, met een groep of in estafette vorm! Tevens hebben wij een 65km route rondom ons mooie dorp Vorden, te fietsen met de gewone fiets of e-bike.  Heavensride 2024 vindt plaats op vrijdag 28 juni 2024Meer informatie over de rit.

EUROPLANIT BUITENSPORTPARK

De voetbalvelden van de voetbalvereniging Vorden ‘liggen’ al sinds 1946 op de huidige locatie aan de oude Zutphenseweg naast het zwembad (1936) , toen de toenmalige gemeente Vorden met 1 voetbalveld en 1 entreegebouw (annex kleedkamer/annex snoepkraam) het Gemeentelijk Sportpark officieel in gebruik liet nemen. In 2013 werden ‘de velden’ geprivatiseerd en kwam het onder de naam Sportpark ‘t Grote Veld onder beheer te vallen van de Stichting SBV, waarmee v.v. Vorden zelf haar drie velden, de oefenhoek, de accommodatie (1990), de tribune en het entreegebouw in gebruik en beheer nam. Met de komst van het kunstgrasveld en het nieuwe ‘BSV-evenemententerrein’ werd onder de naam van de jeugdhoofdsponsor Europlanit het Sportpark opgepimpt tot de huidige vorm. De voetbalvereniging Vorden is altijd al meer geweest dan een voetbalclub en heeft samenwerken immer in een hoog vaandel laten staan, maar hier is de laatste 10 jaar nog meer de nadruk op gelegd. Zo wordt er door de plaatselijke school ‘t Kompaan, 16 weken per jaar iedere schooldag gymlessen gegeven op het kunstgrasveld en worden er jaarlijks fiets-, trim-, hardloop- en overige evenementen georganiseerd op en in samenwerking met ons Sportpark. De Heavensride is ook een typisch voorbeeld van een dergelijke samenwerking en we zijn dan ook verheugd dat wij vandaag na een ‘rustjaar’ weer gastheer mogen zijn van dit prachtige rietsevenement.