Het was vandaag de eerste bekerronde van het seizoen 2023-2024 en zowel het 1e, 2e als 3e elftal van v.v. Vorden kwam met een zeer jeugdige selectie in het veld. Het 3e elftal heeft 18 spelers onder de 23, het 2e elftal heeft 11 spelers onder de 23 en kent met Renz Avink en Tom Bouwmeester twee spelers uit de JO19-1 en het 1e elftal kent naast Niels Rondeel en Kris Koning (beide spelen voor het vierde jaar in het 1e elftal) en naast de laatste 2 jaar al gedebuteerde Jurre Heij, Sander Vissers, Nick Ziggers en Dion Besselink nu ook met Bram Garritsen en Niek Spiegelenberg weer twee nieuwe spelers van 20 en 19 jaar, waardoor het aantal spelers in het 1e elftal onder de 23 jaar is gestegen naar 8. Waar het 3e elftal keurig met 7-1 won en het 2e elftal zelfs met 8-1 de meerdere was over Albatros 2, ging het 1e elftal met 0-1 ten onder tegen 1e klasser RKZVC, maar vriend en vijand was het er over eens dat ook het 1e elftal vanmiddag met de jeugd een prima wedstrijd had gespeeld.

De nieuwe hoofdtrainer van Vorden 1, Klaas Vermeulen, heeft afgelopen week de knoop doorgehakt en de selectie van 16 spelers en 2 keepers bekend gemaakt. Daarin waren twee nieuwe namen te ontdekken en beide spelers speelden vanmiddag ook nog eens in de basis-elf in de wedstrijd tegen RKZVC. Achterin speelde Bram Garritsen centraal samen met Bas Kortstee en Bram (20) heeft dus na één seizoen 2e elftal een plek in het 1e veroverd. Bram is atletisch, snel, sterk en beschikt over een uitstekende koptechniek en is inzetbaar in de gehele as van het veld. De tweede nieuwe naam is Niek Spiegelenberg en deze spits van origine komt uit de JO19-1 en heeft in de voorbereiding een zodanige indruk achter gelaten, dat hem een plek in het 1e elftal is gegund. Niek is een ‘lepe’ spits met een snel schot, is doelgericht en heeft een goed gevoel ‘in de zestien’. Hij voetbalt vanaf de JO15-1 bij v.v. Vorden, nadat hij vanaf zijn zesde bij Socïi heeft gespeeld. De zoon van oud jeugdtrainer Dennis Spiegelenberg woont in Wichmond en heeft de laatste vijf jaar in de jeugd zowel in de JO15 als JO17 en de laatste twee jaar in de JO19-1 altijd veelvuldig gescoord.

De opstelling van Vorden 1 vanmiddag tegen de ‘oude bekende’ RKZVC was als volgt : Robin Verstege (28) – Bart Stokman (33), Bas Kortstee (26), Bram Garritsen (20), Dion Besselink (21) – Luuk Smit (24), Sven Mulder (25) , Kris Koning (23) – Niek Spiegelenberg (19), Gijs van der Veen (27), Sander Vissers (20).

Na een ietwat onrustig begin, werd na een kwartier duidelijk wat de intenties waren van Vorden 1 deze middag. Vooruit verdedigen, direct naar voren spelen bij balbezit en zoveel mogelijk op de helft van de tegenstander acteren. Zelfs het uit de 4e divisie gedegradeerde en dit seizoen in de gemengde en dus interessante 1e klas uit komende RKZVC had moeite met dit frisse geel-zwarte aanvalsspel. Vlak voor rust had Vorden zichzelf moeten belonen, maar na balverlies van de achterhoede van RKZVC kon Sander Vissers alleen aangekomen voor de keeper de bal niet tussen de palen schieten (zie foto hierboven).

In de tweede helft werd er volop gewisseld en kwamen alle vijf reservespelers in het veld. Sam Abbink (29), Koen Oosterhuis (28), Niels Rondeel (23), Bas Abbink (28) en Jurre Heij (20)  kwamen op verschillende momenten in de 2e helft respectievelijk Luuk, Niek, Sander, Gijs en Kris vervangen. Alleen Nick Ziggers (20) en Tomas Oonk (20) kwamen vandaag van de 18 1e elftalspelers niet in actie. Vorden hield het initiatief en kwam tot drie á vier goede kansen, maar slaagde er niet in om te scoren. Het zeer effectief spelende RKZVC slaagde hier wel in en door een prima uitgespeelde aanval werd uiteindelijk Björn Doppen de matchwinner aan Zieuwentse kant.

De andere wedstrijd in deze poule (Grol – FC Zutphen) wordt aanstaande dinsdag gespeeld en Vorden 1 komt aanstaande zaterdag weer in actie, wanneer er in en tegen FC Zutphen moet worden gespeeld. Aangezien de eerste twee over gaan in de poule, is er door dit negatieve resultaat nog niets verloren, maar dan dient er in Zutphen zaterdag om 17.00 uur wel gewonnen te worden.

Hieronder twee foto’s van de nieuwelingen Bram Garritsen (bovenste foto) en Niek Spiegelenberg (onderste foto).