Trekvogels 1 – Vorden 1

Om nacompetitie te ontlopen moest Vorden in Nijmegen 3 punten mee naar huis nemen. Na de 1-0 voorsprong moest een speler van Trekvogels met rood vertrekken en leken de kansen te keren, maar zelfs na een tweede rode kaart voor de Nijmegenaren wist Vorden niet te scoren (behoudens een afgekeurd doelpunt) en met deze stand is de nacompetitie helaas niet meer te ontlopen. Komende zondag speelt Vorden 1 nog thuis tegen het al gedegradeerde DIO’30. Mocht de 9e plaats nog behaald worden, dan is Vorden de 1e ronde van de nacompetitie vrijgesteld.

Vorden juicht te vroeg na een afgekeurde goal wegens buitenspel (foto: Mark Zelle)

Lemelerveld 2 – Vorden 2

De taak voor het tweede elftal was duidelijk: winnen in Salland en Vorden is kampioen. Bij winst van Lemelerveld zouden zij kampioen zijn en bij een gelijkspel zou hoogstwaarschijnlijk Grol de lachende derde zijn. Heel lang leek het laatste scenario het meest aannemelijke omdat tot enkele minuten voor het einde de stand 1-1 was en Grol zich rijk rekende. In de absolute slotfase wist Lemelerveld toch nog te scoren en bleef de schaal alsnog in Lemelerveld. Toch een knappe prestatie van Vorden omdat ze het grootste deel van de wedstrijd met 10 man speelden omdat Sander Eggink na tweemaal geel het veld moest verlaten. Doordat Lemelerveld kampioen is geworden en zij hadden ook de 1e periode gepakt, wordt die plek doorgeschoven naar Vorden. Hierdoor speelt Vorden op 2 juni hun eerste wedstrijd in de nacompetitie voor promotie.

Vorden 4 – Grol 7

Bij aanvang had Vorden 4 een voorsprong van 4 punten op Grol. Met de wedstrijd tegen Vorden en nog 1 daarna voor Grol wist Vorden dus dat er minimaal een punt nodig was om het kampioenschap veilig te stellen. De eerste helft speelde zich veel af op het middenveld en waren van beide kanten weinig doelkansen te noteren. De 2e helft begon direct goed voor Vorden, Daan Horstman sneed goed naar binnen en had de bal voor zijn rechter en wist op randje 16 de keeper in de korte hoek te verassen. Echter konden ze niet lang van de voorsprong genieten want luttele minuten later bracht Grol de 1-1 op het scorebord. Daarna had Vorden de betere kansen op de 2-1, maar gescoord werd er niet meer en was het dan ook voldoende om de champagnekurken te laten knallen. Een hele knappe prestatie van het team van Ate, Jan Willem en Sidney.

Euforie bij Vorden 4 na het behaalde kampioenschap (Foto: Damian Piekaar)

Warnsveldse Boys VR 1 – Vorden VR1

Na het onverwachte verlies van Warnsveld een week geleden lagen alle kansen voor het kampioenschap voor Vorden weer open. De dames lieten zich niets gelegen liggen en met een overwinning van 1-2 op de Warnsveldse Boys kon het team van Udo en Mikkie vol trots terug keren naar Vorden alwaar de dames door een erehaag rechtstreeks richting biertap konden lopen. Een hele knappe prestatie!

Dames 1 geeft zichzelf een champagnedouche! (Foto: Mark Zelle)

Markelo JO19-1 – Vorden JO19-1

Met 1 punt achterstand op Rood-Zwart had Vorden het eventuele kampioenschap niet geheel in eigen hand maar de club uit Delden had een zeer moeilijke uitwedstrijd tegen Longa (derde plaats) op het programma staan. Longa zou bij winst met minimaal twee doelpunten verschil en een gelijkspel van Vorden ook nog kampioen kunnen worden. Lang bleef het gelijk (1-1) in Markelo, mede door een gemiste penalty van Vorden. Ondertussen lekte het door dat de stand in Lichtenvoorde 2-0 was, iets waar overigens de spelers op dat moment niet van bewust waren. Gelukkig brak Vorden de ban door in de eindfase nog twee keer te scoren. Omdat Longa – Rood-Zwart een half uur later was begonnen moest nog wel even gewacht worden op de eindstand van de concurrenten. Deze bleek uiteindelijk 4-1 te zijn en het team van Ruud en Luuk mocht zich op dat moment kampioen van de hoofdklasse (!) noemen.

Deze geweldige prestatie straalde ook af op Arjan Wagenvoort, die maar liefst na 13 jaar als grensrechter verbonden was aan de JO17-1 en JO19-1 maar na dit seizoen de vlag aan de wilgen hangt.

Vorden JO19-1 kampioen in de hoofdklasse! (Foto: Mark Zelle)

Arjan Wagenvoort kan met een goed gevoel afscheid nemen na 13 jaar grensrechterschap (Foto: Mark Zelle).