Over iets meer dan 1 week is het dan zover. Dan trappen Duitsland en Schotland het EK in Duitsland af.  Op zondag 16 juni trapt het Nederlands elftal zijn 1e wedstrijd af op het EK.

Gaat het team van Ronald Koeman, 36 jaar na het EK-kampioenschap in Duitsland, zorgen dat de EK-winst wederom vanuit Duitsland naar Nederland gaat? Om het verloop van het EK extra mooi te kunnen beleven organiseren VoProVo en Zaal 6 de EK-pool. Dit zal weer in samenspraak gaan met Poules.com

Speluitleg:
Je voorspelt alle groepsduels, 1/8e finales, kwartfinales, halve finales en finale. Dit kun je in 1x doen, per dag of per week. Je kunt hierin zelf het tempo bepalen zolang maar voor het 1e fluitsignaal je een uitslag hebt ingevuld.
Voor de wedstrijden van het Nederlands Elftal voorspel je de rust- en eindstand. Dit heeft te maken met de prijzen hiervoor bij Zaal 6. Hierover later meer.

Glazen Bol:
Voordat het EK begint moet je voorspellen welke ploegen er door gaan naar de 1/8e finales, kwartfinales, halve finales en finalisten. Dit kun je doen door een EK-speelschema erbij te pakken.

Puntentelling:
Voor wat betreft het voorspellen van de wedstrijden is deze gelijk aan die van de Eredivisie:
5 punten voor een goed voorspelde toto
2 punten voor het goed voorspelde aantal doelpunten van de uitploeg
1 bonuspunt als je alles goed hebt.
In totaal dus 10 punten per wedstrijd.

Voor de glazen bol is de puntentelling als volgt:
5 punten per goed voorspelde 1/8e finalist
10 punten per goed voorspelde kwartfinalist
15 punten per goed voorspelde halve finalist
20 punten per goed voorspelde finalist
25 punten voor de goed voorspelde Europees Kampioen

Samenwerking Zaal 6 en Nederlands Elftal:
Dit EK zijn alle wedstrijden te zien op een groot scherm bij Zaal 6. Voor de wedstrijden van het Nederlands Elftal is Zaal 6 the place to be. Edwin Schooltink heeft Zaal 6 omgedoopt tot een waar Oranje-café!
Kom dus met zijn allen naar Zaal 6 om de wedstrijden van het Nederlands Elftal te bekijken!! Edwin heeft voor het EK de prijs van flesje Grolsch op € 2,40 gezet, dus genoeg reden om er te gaan kijken tijdens de wedstrijden van het Nederlands Elftal.
Ook is er enkel voor bezoekers van de wedstrijden van het Nederlands Elftal in Zaal 6 een heuse EK-cap (zolang de voorraad strekt).
Daarnaast kun je ook een gratis biertje verdienen als je de ruststand of eindstand goed hebt voorspeld. Hiervoor moet je natuurlijk wel komen kijken anders gaat het gratis biertje aan jouw neus voorbij.

Inleg:
De inleg bedraagt 5 euro

Prijzen:
Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zal het geld worden verdeeld onder de deelnemers

Opgave:
Je kunt je opgeven door te mailen naar pubquizvorden@gmail.com.
Je krijgt dan een link om je aan te melden en een betaallink.
Maak er een leuke zomer van en doe met alle vrienden en familie mee en geef je nu op door een mail te sturen

Groeten van Zaal 6 en de VoProVo