Vorden 4 februari 2017 – Afgelopen week bereikte ons het droevige nieuws dat oud speler van Vorden 1 en jarenlang lid van onze voetbalclub, Hans Stokkink op 69 jarige leeftijd is overleden. Hans speelde in de jaren ’60 en ’70 in het eerste elftal van Vorden en maakte o.a. de drie kampioenschappen mee onder trainer Herman de Weerd in 1974, 1975 en 1977. Hans heeft daarna nog vele jaren in het 3e en overige lagere elftallen gespeeld en tevens heeft hij zich in de jaren ’80 en ’90 vele jaren ingezet als vrijwilliger samen met zijn vrouw Jo.

Hans Stokkink speelde altijd als laatste man en vormde samen met ‘zijn’ mandekkers Ernst te Velthuis, Bertus Nijenhuis, ‘Eppe’ Wentink, Jan Stegeman en Reind Teerink jarenlang de achterhoede van het 1e elftal in de jaren ’70 gecompleteerd met de keepers Tonnie Meijer, Gerard ten Have en later Wim Harms. Hans was zowel buiten als binnen het veld van het type ‘doe maar normaal dan doe’j al gek genoeg’ en was dan ook wars van enig tactisch vernuft en ingewikkelde spelvormen. Het is dan ook geen toeval dat hij zijn beste jaren heeft gekend met trainer Herman de Weerd die ook volledig uitging van de kwaliteiten van zijn ploeg en vooral zorgde dat er een team gevormd werd. Hans was met zijn humor en gortdroge opmerkingen een belangrijke pion in het succesvolle elftal dat eerst in 1972 degradeerde naar de 2e klas GVB, maar daarna in vier jaar tijd drie kampioenschappen behaalde en uiteindelijk in 1977 naar de 4e klas KNVB promoveerde. Hij stond in de regio bekend om zijn ‘uitschuifbare benen’ want mocht er eens een voorhoedespeler aan de aandacht van Bertus, Eppe, Ernst, Jan of Reind zijn ontsnapt dan corrigeerde Hans met een sliding of een uitgestrekt been en maakte de aanval onschadelijk. Altijd genietend van een sigaartje of een shaggy en een biertje was Hans ook altijd tijdens ‘de 3e helft’ van de partij en later toen hij gestopt was met voetbal heeft hij op deze manier ook nog veel genoten van de biljartsport.

Wij wensen Jo en de kinderen, kleinkinderen en familie Stokkink heel veel sterkte met het verlies van Hans.

Hieronder een foto van het kampioensteam uit 1974 met Hans Stokkink staand tweede van links: