Gisterenmiddag heeft Vorden 1 een onnodige nederlaag geleden in de uitwedstrijd tegen DCS uit Zevenaar. Lang leek de wedstrijd op een 1-1 gelijkspel uit te draaien, maar zo’n 10 minuten voor tijd wist DCS alsnog de winnende treffer te produceren. Door dit resultaat staat de ploeg van trainer Klaas Vermeulen nu op 3 punten uit 2 wedstrijden en staat het in de grote middenmoot samen met 7 andere teams die allen ook zowel een overwinning als een nederlaag hebben behaald in de eerste twee wedstrijden van het seizoen. Tot dit rijtje behoort ook tegenstander DCS, want zij behaalden vorige week een flinke 6-0 nederlaag tegen Leones. Vorden 1 speelt komende zondag een thuiswedstrijd tegen Sc. Westervoort en moet daarna 2 zondagen achter elkaar uit tegen DVC’26 in Didam en Leones in Beneden-Leeuwen.

Vorden 1 begon de wedstrijd met 1 wijziging ten opzichte van de thuiswedstrijd tegen VVG’25. Laatste man Bas Kortstee was de gehele week afwezig geweest tijdens de trainingen in verband met vakantie en werd daarom vervangen door Bas Abbink. De opstelling was dus als volgt : Robin Verstege – Bart Stokman (a), Bas Abbink, Bram Garritsen, Dion Besselink – Kris Koning, Sven Mulder, Koen Oosterhuis – Jurre Heij, Gijs van der Veen, Sander Visschers. In de rust kwam Nick Ziggers in het veld voor Jurre Heij en in de 2e helft werd Kris Koning vervangen door Luuk Smit.

Het begin van de wedstrijd was voor DCS en het initiatief werd beloond in de 12e minuut toen een schot vanaf zo’n 20 meter onverwachts via de binnenkant van de paal toch binnen viel. DCS bleef tot ongeveer de 20e minuut van deze eerste helft de overheersende partij en vooral via de rechterkant werd er veelvuldig een aanval opgezet. Halverwege de 1e helft kwam Vorden 1 beter uit de verf. Trainer Klaas Vermeulen : ‘Het was vanaf het begin van de wedstrijd niet dezelfde energie en intensiteit als vorige week tegen VVG’25. Of het aan DCS lag, of aan het warme weer of het grote veld in Zevenaar, ik weet het niet, maar feit was wel dat we moeizaam in de wedstrijd kwamen. Vanaf een minuut of 20 werd het ineens beter en zag ik weer het aanvalsspel en de intensiteit zoals ik dat graag terug zie bij het 1e elftal. In deze periode werd er geheel onterecht een fraaie aanvalsopzet terug gefloten wegens buitenspel, maar nog geen vijf minuten later was het alsnog raak toen Koen Oosterhuis een penalty benutte, nadat hij zelf onreglementair onderuit was gehaald in de 16-meter’, aldus de hoofdtrainer van Vorden.

In de tweede helft kwam het 1e elftal jammer genoeg niet meer in hetzelfde ritme als de laatste periode van de 1e helft. ‘Het viel mij op dat zowel René als ik zelf flink moesten coachen om de boel aan de gang te houden. Het lukte maar niet om als team dezelfde intensiteit als vorige week op het veld te laten zien, maar dat neemt niet weg dat we kansloos waren of helemaal niet in de wedstrijd zaten. Het bleef een gelijkwaardige wedstrijd, waarin wij met Nick Ziggers zelfs een hele grote kans kregen om op een 1-2 voorsprong te komen’, aldus Klaas Vermeulen.

Voor Vorden 1 bleef het jammer genoeg niet bij de 1-1, maar kwam in de 79e minuut zelfs de 2-1 op het scorebord te staan. De deze middag in oranje shirts en zwarte broeken spelende formatie liep zodoende tegen een onnodige nederlaag aan, terwijl een punt sowieso haalbaar was geweest. De rest van de uitslagen in deze 2e klas wezen alweer uit dat het hoogstwaarschijnlijk wederom een spannende en dicht bij elkaar aan zittende competitie gaat worden. De clubs die vorige week hun wedstrijd wonnen, zoals Vorden, Leones en Schalkhaar verloren dus nu hun wedstrijd en degene wie vorige week verloren zoals VVG’25, DCS en Westervoort wonnen nu wel. Twee clubs hebben dus alles gewonnen (Varsseveld en DVC’26) en drie clubs alles verloren (Markelo, DIO en Columbia) en de rest heeft dus 3 punten en vormt nu al de grote middenmoot waar de 2e klas de laatste drie jaren bekend om heeft gestaan.