Aanstaande maandag 19 augustus is daadwerkelijk de start van het seizoen 2024-2025 voor alle teams van v.v. Vorden. Vanaf deze week is de mogelijkheid aanwezig om te gaan trainen en daarvoor is het onderstaande schema opgesteld. Ook voor het schoonmaken van de kantine, bestuurskamer, toiletten en oude bestuurskamer (Spreekruimte ‘de Tackle’) is het rooster bekend gemaakt en tevens staat hieronder het schema voor de donderdag- (of vrijdag)avond voor de senioren- en juniorenteams (vanaf JO17) om de kleedkamers schoon te maken.

1. Trainingsschema

Onze doelstelling is geweest om elk team (die dat wil) twee keer in de week te laten trainen. De groei in leden en teams maakt dat we er niet aan ontkomen om veld 1 te gebruiken. In het schema wordt ook gemeld welke teams onderling op elkaar zijn aangewezen om te rouleren voor het kunnen trainen op kunstgras. Bij de indeling van teams op de velden hebben we zoveel mogelijk gekeken naar trainingsbelasting (pupillen lopen het veld minder snel kapot dan junioren en meiden over het algemeen minder dan jongens). We willen met de indeling van de wedstrijden op de velden zoveel mogelijk rekening houden met gelijkheid, dus iedereen moet ook op het kunstgras de wedstrijden kunnen afwerken. Wel hebben we ons te houden aan voorgeschreven regels vanuit de KNVB, die onder andere bepalen dat categorie A wedstrijden (op zondag zijn dat VR1, 2e en 1e) bij slecht weer voor gaan op categorie B wedstrijden (lagere elftallen), hoe eerlijk of oneerlijk dat ook moge voelen.

We doen het samen en dat is de afgelopen jaren ook goed gelukt. Onze velden zijn dan ook in de loop der jaren enorm vooruitgegaan. Dit vraagt onderhoud en de juiste belasting.

Als gebruikelijk wordt op alle wedstrijdvelden over de breedterichting getraind en worden de vaste doelen en de het vijfmetergebied niet gebruikt. De reden hiervoor is dat we de velden goed willen houden. Veld 3 (kunstgras) is voorzien van vier verplaatsbare grote doelen en vier middelgrote doelen. Veld 1 en veld 2 zijn ieder voorzien van 3 grote verplaatsbare doelen. Vanaf dit seizoen zitten hier ook wielen aan. Opstelschema’s doelen op of rondom velden volgen nog separaat in deze app. De oefenhoek is voorzien van vier verplaatsbare grote doelen, waarvan twee nieuwe met wielen. Tevens zijn op de oefenhoek ook vier verplaatsbare middelgrote doelen met wielen beschikbaar. Alle doelen na trainingen weer in de opstelplaatsen zetten, bij veld 2 mag dit ook tegen het hek aan zandwegzijde en oefenhoek aan bosrand Oude Zutphenseweg zijde.

Deze wijze van gebruik van de velden levert een langere levensduur op, hetgeen ook een financiële besparing oplevert. Daarnaast wordt hiermee nagestreefd dat we een veilige ondergrond aanbieden, die tot minimale blessures moet leiden. Het verenigingsbeleid op dit vlak dient door iedereen te worden nageleefd.

Dit betekent ook dat trainers oog moeten hebben voor oefeningen die veel vragen van de ondergrond. Zo is het niet toegestaan om een ladderoefening op het speelveld te doen. Het komt aan op gezond verstand. Wil je sprintoefeningen doen op gras is het advies hiervoor de strook achter veld 1 te gebruiken.

Op naar een mooi voetbalseizoen met veel spelplezier.

Voor vragen over ballen, ballenrekken, bidons, lockers, sleutels en overige materialen mail naar accommodatie@vvvorden.nl (Wilbert).
Voor vragen over kleding, kledingtas, keepershandschoenen, waterzak e.d. kunnen gemaild worden naar kleding@vvvorden.nl (Udo).

Overige vragen of opmerkingen over dit bericht kunnen aan de voorzitter worden gericht.

NB binnenkort verschijnt de kleedkamerindeling en over een maand zullen we het trainingsschema voor slechte weersomstandigheden toesturen

trainingsindeling velden 2024-2025

2. Schoonmaakschema Kantine enz. 2024-2025

Ook in het nieuwe seizoen heeft coördinatrice Harriët Gombert voor het schoonmaken van de kantine, bestuurskamer, spreekruimte ‘de Tackle’ en de toiletten wederom diverse groepen met vrijwilligers samengesteld, die via onderstaand rooster zijn ingedeeld om op de maandagavond deze schoonmaakwerkzaamheden te verrichten. Per beurt en per groep is een team vermeld, die voor deze datum verplicht zijn 1 ouder toe te voegen aan het team van drie vrijwilligers.

2024-2025_Schoonmaak_Kantine

3. Schoonmaakschema Kleedkamers (voor de winterstop 2024-2025)

Op dinsdagmorgen worden de kleedkamers en de gang schoon gemaakt door de ‘dinsdagploeg’. Voor het weekend is het de beurt aan de diverse senioren- en juniorenelftallen om de kleedkamers weer schoon te maken voor het weekendprogramma. Vorden heeft 8 mannen seniorenteams, 2 vrouwen seniorenteams, een 45+ team en 6 juniorenteams in de leeftijdsklasse 16 t/m 20 jaar (JO19-1, JO19-2, JO17-1, JO17-2, MO20-1 en MO17-1). Al deze 17 teams komen 1x in het half jaar aan de beurt om op vrijdagavond (of donderdagavond na 21.30 uur) de kleedkamers en de gang en de toiletten en de buitenentree schoon te maken. Coördinator en bestuurslid om hierover vragen te stellen is Wilbert de Leeuw (accommodatie@vvvorden.nl).

schoonmaakschema 2024-2025 voor de winterstop