Stefan Eggink - verdediger

Stefan Eggink – verdediger

Zaterdag 5 september – Aankomende zondag staat er een historische wedstrijd op het programma voor VV Vorden. Het eerste elftal treedt voor het eerst aan in de 2e klasse met een thuiswedstrijd tegen Babberich. Aanvoerder Stefan Eggink blikt alvast vooruit.

Aankomende zondag een historische mijlpaal, de eerste competitie wedstrijd in de 2e klasse in de geschiedenis van VV Vorden. Wat verwacht je van deze bijzondere wedstrijd?

Een eerste wedstrijd van een nieuw seizoen is altijd al bijzonder, laat staan wanneer dit op een niveau is wat Vorden nooit eerder heeft gespeeld. Toch zijn er hier ook maar drie punten te verkrijgen en wij willen deze bijzonder graag in eigen huis houden.

Afgelopen weekend een trainingskamp gehad in Noordwijk, hoe is het bij jou zelf gegaan en met het team?

Ik vind het een luxe, dat we ieder seizoen gebruik kunnen maken van deze mogelijkheid. We hebben intensieve trainingen gehad en daarnaast hebben we goed aan de teambuilding kunnen werken. Het trainingsweekend heeft iedereen op scherp gezet en nu is het aan ons om te laten zien dat we er klaar voor zijn.

Een nieuw seizoen, nieuwe ploegen, wat verwacht jij van komend seizoen?

De teams die we tegen gaan komen in deze tweede klasse, zijn stuk voor stuk mooie elftallen. Ik verwacht dat we voetballend mee kunnen komen, maar er komt meer bij kijken. Tegenstanders zijn gehaaider en proberen je op allerlei manieren uit je spel te halen, aan ons om hier op een goede manier mee om te gaan.

Nu Erik is gestopt bij het eerste elftal, ben jij de meest ervaren speler en aanvoerder van het team, hoe ga je met deze rol om?

De rol van aanvoerder maakt mijn spel niet wezenlijk anders. Van achteruit probeer ik, samen met de andere verdedigers, alles zo goed mogelijk te organiseren. Daarnaast wil je een voorbeeld zijn door voorop in de strijd te gaan, ik denk dat mij dat aardig lukt.

Waar verheug je je het meest op in de mooie 2e klasse?

Ik vind het prachtig om onderdeel uit te maken van dit team, op welk niveau dat ook is. Ik zie het spelen in  tweede klasse als een enorme uitdaging en hoop er met iedereen binnen de club een net zo feestelijk voetbaljaar van te maken als afgelopen seizoen.