Het 2e elftal van v.v. Vorden heeft voor het nieuwe seizoen in de persoon van oud 2e elftal-trainer Luc Feukkink weten te strikken als assistent-trainer. Luc zal samen met Stijn Wentink vanaf 1 augustus voor de groep staan, die voor het eerst in de historie van v.v. Vorden in de res. 1e klas KNVB (2e niveau) gaat spelen. De KNVB afdeling Oost heeft op de zondag één res. Hoofdklasse (14 clubs) en twee res. 1e klasses (beide 12 ploegen) en aangezien er een aantal clubs van de zondag naar de zaterdag verhuisden, kwamen er twee plekken vrij. De hoogstgeplaatste nummers twee en drie (Grol 3 en Vorden 2) van de diverse 2e klasses van afgelopen seizoen hebben daarom deze plekken ingenomen in de res. 1e klas en zodoende kon het team van Stijn Wentink en de stoppende Hugo van Ditshuizen ondanks het op de laatste speeldag verloren kampioenschap (Lemelerveld 2) toch nog deze unieke promotie vieren.

Tot 1996 was er in de afdeling Oost van de KNVB altijd sprake van drie res. klasses voor 2e en 3e elftallen en had je op de zondag dus één res. 1e klasse, drie res. 2e klasses en 6 res. 3e klasses. Vorden 2 heeft nooit op dit niveau gespeeld en kwam uit in de grootste onderbond van de afdeling Oost, namelijk de GVB (Veluwe, Achterhoek, Liemers, IJsselstreek). In deze GVB had je voor de reserve-elftallen ook een res. 1e klas, 2e klas, 3e klas, 4e en 5e klas. Op dit niveau speelde alle ‘lagere’ seniorenelftallen van v.v. Vorden. Vorden 2 speelde het meest in de res. 2e klas en heeft daar drie keer het kampioenschap behaald (1969, 1973 en 1994) en dus promotie naar de res. 1e klas GVB behaald. In 1996 verdwenen de onderbonden, dus ook de GVB en kwam hiervoor in de plaats één afdeling Oost met een res. Hoofdklasse en daaronder een res. 1e, 2e, 3e, 4e, 5e, 6e en 7e klas KNVB. Vorden 2 speelde voornamelijk in de res. 3e klas, maar moest in de afgelopen 20 jaar ook twee keer (2008 en 2012) de gang maken naar de res. 4e klas.

In 2021-2022 speelde Vorden 2 voor het 8e achtereenvolgende seizoen in de res. 3e klas KNVB en slaagde aan het einde van dat seizoen voor het eerst in de historie van onze vereniging via een kampioenschap onder leiding van trainer Luc Feukkink te promoveren naar de res.2e klas KNVB. In deze klasse werd in het seizoen 2022-2023 voor het eerst met een afwijkende competitie-opzet gespeeld en onder leiding van Stijn Wentink werd net niet een plek bij de eerste vier behaald in de winsterstop en in de voorjaarscompetitie speelde Vorden 2 keurig mee in de top-3. Afgelopen seizoen heeft Vorden 2, dat sinds 2021 flink is verjongd en de laatste drie seizoenen 8 spelers vanuit de JO19-1 hebben verwelkomd, het hele seizoen in de top meegespeeld. Gelukkig had de KNVB weer ‘gewone’ jaarcompetities opgezet en vanaf april stond het 2e zelfs door een hele goede serie aan kop van de ranglijst, maar jammer genoeg kon het kampioenschap niet worden behaald door een nipte 2-1 nederlaag tegen concurrent Lemelerveld 2 op de slotdag van de competitie.

De vereniging is zeer content dat na het stoppen van assistent-trainer Hugo van Ditshuizen, de oud trainer van Luc Feukkink weer bereid is gevonden om deze plek in te nemen bij het 2e elftal. Het betekent voor Luc de 3e keer dat hij actief zal zijn binnen onze vereniging, want na 2014-2015 en de periode 2018-2022 als trainer van het 2e elftal, gaat hij het vanaf 2024-2025 een stapje minder doen door 1x een trainingsavond aanwezig te zijn en op zondagmorgen Stijn Wentink zal assisteren.  Het is hartstikke mooi en fijn voor Stijn, het 2e elftal en de hele selectie van v.v. Vorden dat Luc bereid is om ondanks de verminderde tijd, via deze nieuwe functie zich in te zetten als trainer bij onze club!