Vorden, 6 mei 2017 – Op deze prachtige voorjaarsdag op ons Sportpark ‘t Grote Veld was alle voetbalemotie aanwezig die je maar kunt bedenken. Bij onze tegenstanders werden Be Quick bij de F-jeugd, VIOS Beltrum bij de E-jeugd en AZC C1 kampioen tegen een vordens team. Bij onze eigen club waren hetVorden JO13-3 en Vorden JO19-2 die de kampioensvlag mochten hijsen en hebben door prima uitslagen Vorden JO9-1 (hoofdklasse), Vorden JO11-3, Vorden JO11-2 en Vorden JO17-2 nog hele goede kansen om volgende week kampioen te worden. Voetbalverdriet was er ook want Vorden JO19-1 heeft ondanks een hele goede 1e helft tegen kampioen Heino JO19-1 toch met 1-4 verloren en is als nummer 10 gedegradeerd naar de 2e klas. De meiden van MO17-1 stonden met FC Zutphen MO17-1 bovenaan met nog 2 wedstrijden te gaan, maar zij verloren jammerlijk vanmiddag tegen DZC’69 MO17-1. Zo kwam er einde aan een fraaie voetbalzaterdag met alles d’rop en d’ran.

Vorden JO13-3 stond voorafgaand aan de één na laatste wedstrijd tegen de enig overgebleven concurrent Reunie JO13-3 er al heel goed voor. Met een voorsprong van zes punten had het aan een gelijkspel al genoeg, maar het team van de trainers Eddy Berendsen, Michel Hofs en Pascal Hartelman ging vol voor de winst en door de prima tegenstand van de ploeg uit Borculo ontstond er een aantrekkelijke wedstrijd. Met uiteindelijk twee keurige velddoelpunten werd het verschil gemaakt en wonnen de geel-zwarten met 2-0 hun wedstrijd en mochten zij zich, voor de tribune met eigen aanhang, huldigen als ware kampioenen!

Vorden JO19-2 was eigenlijk al kampioen, omdat door duur puntverlies van de enig overgebleven concurrent Concordia Wehl de afstand met nog twee wedstrijden te gaan al 7 punten was gewonnen. Het team van leider Ferdi Loman en Tom Schotsman en trainer Daan Westerveld had echter de laatste wedstrijd tegen dus de nummer twee Concordia Wehl bestempeld als kampioenswedstrijd en vandaar dat gisterenmiddag op veld 3 een ware strijd ontstond tussen de beide overgebleven toppers in deze competitie. De rood-witten uit Wehl lieten echt ‘hun tanden zien’ en vandaar dat Vorden JO19-2 tot aan het gaatje moest om een resultaat te behalen. Na 9 keer te hebben gewonnen werd het nu uiteindelijk 2-2 en zodoende konden de geel-zwarten zich als een ware kampioen huldigen met 28 punten uit 10 wedstrijden en een saldo van 53 doelpunten voor en maar 13 tegen.