Heerlijk voetbalweer en iedereen had er zin in. We hadden een kleine groep aangezien er veel afwezig waren vandaag. Gelukkig konden we vanuit de Mo19 versterkingen erbij krijgen. Want ja, versterkingen waren het zeker vandaag. Waar Sara achter in het veld de longen uit het lijf werkte en ook nog eens bijna iedere keer voor een goed vervolg zorgde deed Yrsa dat na de rust voorin. ze liep alsof ze achterna werd gezeten door een leeuw of zo! Maar goed, vanaf het begin van de wedstrijd pakten we het goed op. we gingen ver vooruit en kwamen er al snel achter dat we voetballend de overhand hadden. echter Warnsveld speelde met 2 spitsen dus bij ons kon er nog iemand naar voren geschoven worden. Dit was anders dan dat wij gewend zijn maar gingen hier goed mee om. Waar Sara en Joanne in de dekking gingen kon Vera als laatste man de rugdekking verzorgen. En Amber die eigenlijk voorstopper stond kon echt als een verdedigende middenvelder gaan spelen. Het gevaar bij dit is dat je bij iedere lange bal van Warnsveld, die vooral van de keepster af kwamen altijd van die keuzemomenten hebt. Waar dus direct die 1e bal gewonnen moet worden. Dit lukte een aantal keren niet en hierdoor kwam Warnsveld toch weer in de wedstrijd. Want ja, de ongeschreven regel is dus weer uitgekomen, als je ze zelf niet maakt…..dus 1-0 achter totaal tegen de verhoudingen in op dat moment. Vanaf hier heeft Warnsveld wel hun beste spel laten zien en was het even redelijk in balans qua veldspel. Dit puur en alleen omdat wij niet meer 100% vooruit durfden. Maar ineens was daar de steekpass via een mooie combinatie vooraf werd Lynn ingespeeld in de spits en deed ze wat ze zo goed kan, de bal 2 meter breed op Noa die de bal nog 1x mee kon nemen en zo de 1-1 keurig kon afronden.  Vanaf hier hebben we eigenlijk alleen maar op de helft van Warnsveld gespeeld en was het wachten op de 1-2 voor ons. Helaas dacht Warnsveld hier anders over en ze kwamen eruit en een speelster dacht, laat ik het eens proberen vanaf 30 meter….werkelijk een prachtig doelpunt strak boven in de goal en met ook nog eens een flinke snelheid. Prachtig doelpunt waar we niet anders konden dan gewoon voor klappen. maar dus vlak voor rust even de 2-1 maken is een flinke klap en hadden we niet verwacht. In de rust wat omzettingen gedaan waar Maree niet haar beste dag had ging Noa op haar positie spelen en kwam Yrsa op de rechtsvoor erbij in. Maar Maree had eventjes geluk dat Mette zich even niet zo fijn voelde dus was de volgende omzetting dat Maree als laatste man ging spelen en Vera de mid-mid oppakte waar Mette stond. En de coaching was gewoon wederom volle bak vooruit en blijven voetballen dan komt het vanzelf wel goed. Met goed veldspel en veel acties zonder bal en dus voldoende beweging konden we de druk weer flink opvoeren. Helaas lukte het scoren lastig aangezien Warnsveld zeer compact stond opgesteld en het dus druk was voor de goal. Toen Warnsveld iets verder van hun doelgebied af waren dacht Amber laat ik de bal er eens overheen wippen en waar Noa zeer alert was en de bal mooi voor haar tegenstander mee kon nemen was het wederom raak voor Noa die via de binnenkant paal de letterlijk en figuurlijk bevrijdende 2-2 kon maken. Want ja, vanaf hier was het echt éénrichtingsverkeer. alle 2e ballen waren voor ons en hadden we het achterin goed voor elkaar. waar we de bal goed rond lieten gaan kon Maree dit ook afwisselen met enkele dieptepasses naar vooral Noa en Yrsa. dit lukte in de 72e minuut waar Yrsa wederom door diezelfde leeuw achterna werd gezeten de bal 1x mee nam en keurig afronde. en de 2-3 op het scorebord kon zetten. Hierna voetbalden we gewoon volle bak voor de 2-4 en dit lukte Yrsa opnieuw. ze kreeg de bal op ca. 20 meter vanaf de goal in haar voet en bedacht zich geen moment, moe geworden van de hele tijd rennen….dus laat ik eens schieten…net hard en hoog genoeg waar hun keepster de bal nog wel kon raken maar niet voldoende en dus de 2-4 een feit was. Warnsveld voerde nog wat wissels door om iets te forceren maar op 1 goede kans na waar Maxime haar waarde bewees als keepster door een goede redding te maken werd het niet meer spannend en was het al met al een welverdiende overwinning.  Met hierna nog 5 wedstrijden voor de boeg en de laatste 2 tegen Activia die nog 1 plek boven ons staan hebben we het nog steeds zelf in de hand om voor de 2e plek te spelen. Dit is ons uiteindelijke doel om te behalen.  Komende zondag spelen we uit tegen de koploper Lemelerveld waar we er alles aan gaan doen om hier punten te behalen.